G.Skill TridentZ: extrémní paměti pro overclockery | Kapitola 3
Seznam kapitol
Už v průběhu Computexu byl stánek G.Skill jedním z nejzajímavějších. Plno světových jmeno ze světa overlcockingu, taktování a také nové paměti DDR4. G.Skill je spolu s Corsair, HyperX a Avexir mezi nadšenci do operačních pamětí asi nejvíce sledovanou značkou. A dnes tu pro vás mám jeden zajímavý kit od G.Skill nachystaný...
Nešlo jinak než použít moderní platformu Skylake. Testovací sestavu pro běžné testy jsem trochu obnovil po všech stránkách. Již postarší Radeon R9 270X nahradila GTX 980 Ti v provedení ROG Poseidon Platinum. Zůstal však původní zdroj Corsair AX1200, taktéž série pevných disků a SSD. Tedy 3TB Seagate a kombinace 120GB SSD série HyperX, Seagate a jeden menší a starší 60GB Intel. Využívám je dle potřeby pro různé testovací plaformy.
Jako chlazení používám na této platformě tichý a dostatečně výkonný allinone SIlverStone TD02 v provedení SLIM. Instalace chladiče je navíc velmi snadná.
Základní deskou nemůže být nic jiného než Maximus VIII Extreme. Prostě naprostý luxus pro LGA1151 jak na vzduch, tak na extrémní hrátky pod dusíkem. Procesor pak nejvýkonnější Intel core i7-6700K. Tento kus je schopný s tímto chlazením běžet plně stabilně na 4.8 GHz, tedy se jedná o nadprůměrně vyvedený kousek.
Pro samotné testy v grafech jsme CPU nastavil na 4.7/4.5 GHz a testoval jednotlivé frekvence a časování pamětí. Od JEDEC nastavení až po lehce přetaktované XMP. Více se k tomu vyjádřím ještě v kapitole přetaktování.
Pro výsledky měření dnes posloužily následující syntetické a procesorové benchmarky:
- Aida 64 5.x.x - čtení/zápis/kopírování (propustnost pamětí)
- Superpí 1M a 32M -výpočet Ludolfova čísla na 4 milióny desetinných míst (jednovlákno v x87)
- wprime 1024M (náročný multijádrový výpočetní test algoritmu Newtonovou metodou)
- HWBOT PRIME benchmark - java multivláknový test procesoru
- Cinebench R11.5 (simulace renderu předdefinované scény, velmi zatěžuje komplexně CPU)
Grafické podtesty pro změření výkonu pamětí v běžných podmínkách "hraní":
- 3D Mark Fire Strike (celkový výsledek)
- AvP benchmark, nastavení 1920 × 1080, textury a stíny na na maximum, max AA/16× AF, DX11
- Sniper Elite 2, DX11, nastavení 1920 × 1080, nastavení na max
- Far Cry 4, DX11, nastavení 1920 × 1080, ultra kvalita zobrazení, test sekce jízdy v autě a řeka
- Counter Strike:Global Offensive, 1920 × 1080, maximální možná nastavení, timedemo hry
- World Of Tanks, 1920 × 1080, Ultra HD textury, replay bitvy cca 15 minut
Výsledek paměťové propustnosti v AIDA 64 5.50. můžete vidět na obrázku. CPU byl pro testy pamětí nastaven na 4700 MHz s napětím 1.35 V a cache na 4500 MHz. I díky tomu můžeme vidět čísla okolo 50 tisíc MB/s v paměťových propustnostech.