Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 6
Seznam kapitol
Dnes se podíváme na technickou kvalitu hry Far Cry Primal. Hru z období, kdy se na našem území pohybovali lvi a šavlozubí tygři. Nároky hry jsou na maximální detaily velmi vysoké a tak vám přinášíme další rozbor. Dozvíte se, jaká nastavení detailů nejvíce ovlivní výkon a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.
Vyhlazování hran
Nastavení hran ve Far Cry Primal je také zklamáním. Předchozí díl Far Cry 4, běžící na stejným engine, umožňoval jak post-processing metody, tak plnohodnotné MSAA vyhlazování. Zde bohužel zůstalo k dispozici jen post-processing vyhlazování FXAA a SMAA.
Jednotlivé metody a jejich vliv na výkon můžete vidět v následujícím grafu.
Při testování výkonu se ukázala velice zajímavá anomálie. Běžně velice nenáročné FXAA zde ukrajuje obrovskou porci výkonu. Možná se jedná o nějakou vylepšenou metodu, ale v pohybu je obraz téměř stejně neklidný (shimmering) jako bez vyhlazování a jako vždy výrazně rozmazaný.
SMAA má tradičně lepší kvalitu a v této hře odpovídá pokles výkonu kvalitě. Je použita metoda Temporal SMAA, takže v pohybu je výrazně redukován shimmering (šum na hranách). Tato metoda téměř dokáže nahradit MSAA, ale způsobuje občas viditelné duchy při pohybu (rozdvojení hran).
Rozdíly v obraze můžete vidět na následujících obrázcích (1:1 výřezy).
Bez Vyhlazování:
Vyhlazování FXAA:
Vyhlazování SMAA:
Jak můžete vidět, FXAA vyhlazování hran nemá smysl nastavovat. Vykazuje horší kvalitu obrazu a přitom nižší výkon. Tímto je Far Cry Primal opravdu unikátní. Kdekoliv jinde FXAA totiž bere minimum výkonu. Je dost možné, že s nějakou novější verzí hry bude tato chyba opravena.