Far Cry Primal – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 4
Seznam kapitol
Dnes se podíváme na technickou kvalitu hry Far Cry Primal. Hru z období, kdy se na našem území pohybovali lvi a šavlozubí tygři. Nároky hry jsou na maximální detaily velmi vysoké a tak vám přinášíme další rozbor. Dozvíte se, jaká nastavení detailů nejvíce ovlivní výkon a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.
Textury
Nastavení kvality textur má pouze volbu Normální a Vysoká. Kromě rozlišení textur (respektive na velikost texturové cache) má vliv i na filtraci. Na normální nastavení není aktivní AF a textury jsou rozmazané. Díky tomu je rozdíl mezi nastavením na maximum a minimum v obraze velký, ale vliv na výkon je velice nízký. Naměřil jsem rozdíl pouze 53fps vs. 52 fps.
Nastavení na Vysoká (po najetí myší se zobrazí Normální)
Stíny
U stínů jsem byl překvapen hned dvakrát. Zaprvé hra neobsahuje žádnou změkčující techniku stínů. V minulém díle Far Cry 4 byly k dispozici vylepšené stíny z balíku efektů Nvidia GameWorks – PCSS. A druhým překvapením je extrémní náročnost nastavení stínů na ultra! Velký vliv má sice i samotná velikost VRAM, ale propad výkonu se konal i na 6GB GTX 980 Ti.
Na GTX 670 byl rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením 55 fps vs. 38 fps. Ovšem i při nastavení na vysokou úroveň, kdy stíny vypadají už velice ostře, byl výkon stále vysokých 53 fps! Doporučuji tedy stíny ponechat na nastavení Vysoká! Rozdíly v obraze můžete vidět na následujících obrázcích.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Nízká)
Následné efekty
Tímto nastavením by se měl ovlivňovat post-processing. Nicméně rozdíly jsou opravdu minimální a rozdíl ve výkonu také – pouze 42 fps vs. 43 fps.
Nastavení na Vysoká (po najetí myší se zobrazí Nízká)