Layers of Fear: pět hodin lezavého strachu za tři stovky | Kapitola 4
Seznam kapitol
Fanoušci hororových her vědí, že se v tomto žánru objevuje vskutku málo titulů (alespoň pokud mluvíme o těch kvalitních) a tak musíme být vděční za každý nový kousek. Jedna z takových her se před pár dny objevila na Steamu a sklízela pozitivní ohlasy, a tak jsme se rozhodli vyzkoušet, nakolik bude děsit nás...
Jak už jsem se zmínila, Layers of Fear se celá odehrává ve velkém viktoriánském domě. To znamená dlouhé a prostorné chodby, mohutné dřevěné dveře, kovové rámy, ozdobné lišty, těžká čalouněná křesla a především hojná umělecká díla jako jsou sochy, nástěnné tapiserie nebo drahé obrazy. Všechno vybavení domu je přitom laděné do teplé hnědé a hnědočervené barvy, což znamená ideální místo pro strašení.
I abstraktní výjevy, které jsou tím častější, čím blíže jste ke konci hry, s tímto architektonickým stylem ladí. Ačkoliv se tedy tu a tam dočkáte skutečné „divočiny“ stále se jedná o vkusné prostřihy, které jsou povětšinou ukotveny v původním herním světě.
Grafický styl Layers of Fear se do hry hodil. Grafika jako taková je potom docela solidně provedená – hra vypadá docela věrně a přitom tu a tam nabídne zajímavá zákoutí, nebo výjevy, které celkově usazené viktoriánské vybavení domu oživí.
Technická stránka hry je docela solidní, měla jsem problém jenom s občasným propadem frame rate. Na tento problém jsem během hry narazila asi jen třikrát, takže se jednalo pouze o drobnou nepříjemnost, nikoliv o nic zásadního.
Minimální systémové požadavky hry jsou poměrně solidní a hru si tak užijete i na slabším počítači. Na druhou stranu – nedovedu si přestavit, jak je to na této sestavě s plynulostí.
Minimální systémové požadavky hry Layers of Fear:
- OS: Windows 7
- Pamět: 4 GB RAM
- Procesor: Intel Core2 Quad Q8400
- Grafická karta: Nvidia GeForce GTX 560 1GB/Radeon R7 250X 1 GB
- HDD: 5 GB
Stejně, jako se povedla grafika hry, povedl se i její hudební doprovod a zvuky. Layers of Fear dobrým ozvučením odvádí velkou spoustu práce – dá se říci, že polovina celé nálady spočívá právě na dobře načasovaných zvukových stopách i hudbě, což je u každého hororu velmi důležité.