Layers of Fear: pět hodin lezavého strachu za tři stovky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Layers of Fear: pět hodin lezavého strachu za tři stovky

Layers of Fear: pět hodin lezavého strachu za tři stovky | Kapitola 2

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

24. 2. 2016 03:00 6

Seznam kapitol

1. Bojíme se rádi, ale ne tak často 2. Talentovaný, ale šílený 3. Chození v bludných kruzích 4. Panské sídlo je plné zajímavých zákoutí 5. Shrnutí, závěrečné hodnocení

Fanoušci hororových her vědí, že se v tomto žánru objevuje vskutku málo titulů (alespoň pokud mluvíme o těch kvalitních) a tak musíme být vděční za každý nový kousek. Jedna z takových her se před pár dny objevila na Steamu a sklízela pozitivní ohlasy, a tak jsme se rozhodli vyzkoušet, nakolik bude děsit nás...

Reklama

Layers of the Fear vypráví příběh o talentovaném malíři, který se neustále žene za dokonalostí a snaží se vytvořit svůj magnum opus. Kvůli horečnaté touze zapsat se do dějin stále častěji zapomíná na členy své rodiny a uzavírá se do sebe. Problémy, které z této situace postupně vyvstávají, přitom řeší alkoholem.

Jak je známo, alkohol problémy neřeší, ale ještě je prohlubuje. Rozmluvy s milovanou ženou tak brzy přecházejí v nepříjemné hádky, na něž si stěžuje celé okolí. Krásné chvilky s malou dcerkou pak končí hysterickými výlevy, během nichž se výtvarník děvčátko nezdráhá uhodit.

U malíře se brzy začínají objevovat první známky šílenství projevujícího se velmi věrnými halucinacemi. V tomto stavu potom bloudí po domě a hledá věci, které pro malbu svého obrazu potřebuje. Najít šestici důležitých malířských potřeb (například štětec, barva), ale i velmi bizarních pomůcek je vaším hlavním a v podstatě i jediným úkolem. Hra je podle tohoto klíče rozdělená do šesti na sebe navazujících kapitol. Na konci každé z nich najdete jeden předmět a tím potom dokreslíte obraz, čímž se svému cíli dostáváte zase o kousek blíže.

Layers of Fear: pět hodin lezavého strachu za tři stovky
i Zdroj: PCTuning.cz

Layers of Fear je čistě lineární, koridorová, takže se nemusíte bát, že byste se při objevování herního světa (a předmětů v něm schovaných) ztratili, nebo uvnitř hry nějak zvlášť bloudili. Naopak. Hráči nedostávají téměř žádnou šanci sejít z cesty (výjimkou je snad jenom pátá kapitola a to jenom částečně), čehož tvůrci docílili tím, že vás klidně uzavřou uvnitř dané místnosti a čekají, dokud zde nesplníte úkol, který vám připravili. Nehledě na to, že na všechny důležité předměty ve vaší blízkosti vás upozorní jakýmsi zvláštním ševelením.

Samovolné uzavírání dveří není ve hrách úplně košer, nicméně v Layers of Fear má tato mechanika své opodstatnění. Jste totiž šílení a taktéž vnímaný svět si dělá, co chce, takže takové dočasné uzavření dveří je úplná maličkost. Maličkost, která v určitých momentech dokáže vystrašit. Představte si, že dveřmi vejdete do místnosti, na jejímž konci je trhaně se pohybující postava, která se k vám neustále přibližuje. Otočíte se, abyste mohli utéct, jenže dveře najdete zavřené. Instinktivně se tedy otočíte zpět k hrozícímu nebezpečí, přičemž zjišťujete, že postava se k vám už neblíží, ale pomalu mizí. Těchto okamžiků jsou ve hře hromady. Vítejte v Layers of Fear.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama