XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 8
Seznam kapitol
Fanoušci kvalitních strategií zbystřete. V dnešním rozboru se podíváme na dlouho očekávanou hru XCOM 2. Uvidíte, jak je náročná a jaké jsou možnosti nastavení detailů. Tahové strategie sice nevyžadují pro pohodlné hraní vysoké snímkové frekvence, ale i tak bude dobré vědět, jaké detaily snížit, protože u XCOMu 2 je o výkon nouze.
Maximální vs. minimální detaily
Hra má v menu volbu, která nastavuje všechny detaily najednou – Preset. Tím nastavujete všechny detaily najednou na stejnou úroveň. To je pohodlné a rychlé, ale snížíte si tím i kvalitu detailů co více ovlivní obraz než výkon – například AF.
V následujících scénách opět uvidíte, jak hra škáluje s nastavením jednotlivých úrovní. Jedná se o dva celkem odlišené scénáře – průměrně náročná část hry vs. jedna z nejnáročnějších částí. I při nastavení High je aktivní pouze FXAA vyhlazování hran. Pouze stupeň Maximum aktivuje 4xMSAA.
Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.
Scéna 1
První test byl proveden na náročnější, ale také celkem hezké mapě. Zde hra škáluje více než trojnásobně. U detailů Low a Minimal ukazatel vytížení grafiky prozrazuje, že hlavně Minimální detaily leží na limitaci procesoru. Proto uvedený procesor v minimálních požadavcích je dle mého názoru uveden hodně pod úrovní dobré hratelnosti.
Obrázky seřazeny postupně od Ultra Vysoké po Nízká:
Detaily MAXIMUM -pro zvětšení klikněte-
Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-
Detaily MINIMAL -pro zvětšení klikněte-
Scéna 2
V druhé testovací scéně je vliv detailů na výkon podobný. Takto vám hra poběží ve většině misí, a hra tedy i na profil High běží velice dobře i na dnes již velice slabé GeForce GTX 670. Na maximální detaily ale raději zapomeňte. Naštěstí rozdíl v obraze je naprosto minimální – přijdete hlavně o 4xMSAA.
Obrázky seřazeny postupně od Ultra Vysoké po Nízká:
Detaily MAXIMUM -pro zvětšení klikněte-
Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-
Detaily MINIMAL -pro zvětšení klikněte-