XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 8

Petr Diviš

Petr Diviš

23. 2. 2016 03:00 10

Seznam kapitol

1. Skvělá hra s mizernou optimalizací 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vliv nastavení – Anti-Aliasing 5. Vliv nastavení – AO, stopy, kvalita stínů
6. Vliv nastavení – textury, AF, bokeh efekt, dohlednost 7. Vliv nastavení – bloom, špína na objektivu, odrazy 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr

Fanoušci kvalitních strategií zbystřete. V dnešním rozboru se podíváme na dlouho očekávanou hru XCOM 2. Uvidíte, jak je náročná a jaké jsou možnosti nastavení detailů. Tahové strategie sice nevyžadují pro pohodlné hraní vysoké snímkové frekvence, ale i tak bude dobré vědět, jaké detaily snížit, protože u XCOMu 2 je o výkon nouze.

Reklama

Maximální vs. minimální detaily

Hra má v menu volbu, která nastavuje všechny detaily najednou – Preset. Tím nastavujete všechny detaily najednou na stejnou úroveň. To je pohodlné a rychlé, ale snížíte si tím i kvalitu detailů co více ovlivní obraz než výkon – například AF.

V následujících scénách opět uvidíte, jak hra škáluje s nastavením jednotlivých úrovní. Jedná se o dva celkem odlišené scénáře – průměrně náročná část hry vs. jedna z nejnáročnějších částí. I při nastavení High je aktivní pouze FXAA vyhlazování hran. Pouze stupeň Maximum aktivuje 4xMSAA.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.

Scéna 1

XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

První test byl proveden na náročnější, ale také celkem hezké mapě. Zde hra škáluje více než trojnásobně. U detailů Low a Minimal ukazatel vytížení grafiky prozrazuje, že hlavně Minimální detaily leží na limitaci procesoru. Proto uvedený procesor v minimálních požadavcích je dle mého názoru uveden hodně pod úrovní dobré hratelnosti.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra Vysoké po Nízká:

 Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily MAXIMUM -pro zvětšení klikněte-

 Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-


Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz


Detaily MINIMAL -pro zvětšení klikněte-

Scéna 2

XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

V druhé testovací scéně je vliv detailů na výkon podobný. Takto vám hra poběží ve většině misí, a hra tedy i na profil High běží velice dobře i na dnes již velice slabé GeForce GTX 670. Na maximální detaily ale raději zapomeňte. Naštěstí rozdíl v obraze je naprosto minimální – přijdete hlavně o 4xMSAA.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra Vysoké po Nízká:

 Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily MAXIMUM -pro zvětšení klikněte-

 Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-


Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-


Detaily MINIMAL -pro zvětšení klikněte-

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama