XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 6

Petr Diviš

Petr Diviš

23. 2. 2016 03:00 10

Seznam kapitol

1. Skvělá hra s mizernou optimalizací 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vliv nastavení – Anti-Aliasing 5. Vliv nastavení – AO, stopy, kvalita stínů
6. Vliv nastavení – textury, AF, bokeh efekt, dohlednost 7. Vliv nastavení – bloom, špína na objektivu, odrazy 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr

Fanoušci kvalitních strategií zbystřete. V dnešním rozboru se podíváme na dlouho očekávanou hru XCOM 2. Uvidíte, jak je náročná a jaké jsou možnosti nastavení detailů. Tahové strategie sice nevyžadují pro pohodlné hraní vysoké snímkové frekvence, ale i tak bude dobré vědět, jaké detaily snížit, protože u XCOMu 2 je o výkon nouze.

Reklama

Texture Detail

Nastavení pro kvalitu rozlišení textur. Na maximální nastavení hra vyžaduje podle GTX 980 Ti přibližně 3 GB paměti. Na 2GB kartě GTX 670 občas bylo pozorováno zvýšené zatížení PCI-E sběrnice dotahováním textur z RAM, ale jinak je vliv na výkon minimální – 39 fps vs 41 fps. Snižovat kvalitu textur na grafické kartě s 2GB a více paměti není potřeba. Na minimum hra vyžadovala pouze kolem 700MB paměti.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Texture Filtering

Volba kvality filtrace textur umožnuje nastavit všechny možné režimy – od Bilinear filtrace až po 16x AF. Díky izometrickému pohledu při běžném hraní si výraznějších rozdílů všimnete spíše při akčních scénách z jiné kamery. Vliv na výkon je nízký – 30 fps vs. 32 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na 16x Aniso (po najetí myší se zobrazí Bilinear)

Depth of Field

Nastavuje efekt hloubky ostrosti. K dispozici je kvalitní filtr simulující bokeh efekt objektivu a nebo jen klasické rozmazání. Při běžném hraní (plánování tahů v izometrickém pohledu) nemá vliv na výkon. O to výrazněji se projevuje v jiných scénách. Například v testovací úvodní scéně měla volba kvalitního bokeh filtru výrazný vliv na výkon – 38 fps vs. 45 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Bokeh (po najetí myší se zobrazí OFF)

Draw Distance

Další volba, která neovlivní výkon ani obraz při běžném hraní. Ovlivňuje totiž vzdálenost vykreslování objektů a ta je v izometrickém pohledu už tak omezena. V animacích opět může ovlivnit výkon výrazněji, jako například v testovací scéně – 52 fps vs. 63 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí low)

High Res Translucency

Detail by měl ovlivnit nejspíše kvalitu průhledných textur, ale nikde sem během hraní nenarazil na rozdíly ve výkonu ani obrazu. Ani zatížení paměti se nijak nezmění při aktivaci. Pokud víte, kde tento efekt má vliv na obraz, podělte se s námi v diskuzi.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama