XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 6
Seznam kapitol
Fanoušci kvalitních strategií zbystřete. V dnešním rozboru se podíváme na dlouho očekávanou hru XCOM 2. Uvidíte, jak je náročná a jaké jsou možnosti nastavení detailů. Tahové strategie sice nevyžadují pro pohodlné hraní vysoké snímkové frekvence, ale i tak bude dobré vědět, jaké detaily snížit, protože u XCOMu 2 je o výkon nouze.
Texture Detail
Nastavení pro kvalitu rozlišení textur. Na maximální nastavení hra vyžaduje podle GTX 980 Ti přibližně 3 GB paměti. Na 2GB kartě GTX 670 občas bylo pozorováno zvýšené zatížení PCI-E sběrnice dotahováním textur z RAM, ale jinak je vliv na výkon minimální – 39 fps vs 41 fps. Snižovat kvalitu textur na grafické kartě s 2GB a více paměti není potřeba. Na minimum hra vyžadovala pouze kolem 700MB paměti.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Texture Filtering
Volba kvality filtrace textur umožnuje nastavit všechny možné režimy – od Bilinear filtrace až po 16x AF. Díky izometrickému pohledu při běžném hraní si výraznějších rozdílů všimnete spíše při akčních scénách z jiné kamery. Vliv na výkon je nízký – 30 fps vs. 32 fps.
Nastavení na 16x Aniso (po najetí myší se zobrazí Bilinear)
Depth of Field
Nastavuje efekt hloubky ostrosti. K dispozici je kvalitní filtr simulující bokeh efekt objektivu a nebo jen klasické rozmazání. Při běžném hraní (plánování tahů v izometrickém pohledu) nemá vliv na výkon. O to výrazněji se projevuje v jiných scénách. Například v testovací úvodní scéně měla volba kvalitního bokeh filtru výrazný vliv na výkon – 38 fps vs. 45 fps.
Nastavení na Bokeh (po najetí myší se zobrazí OFF)
Draw Distance
Další volba, která neovlivní výkon ani obraz při běžném hraní. Ovlivňuje totiž vzdálenost vykreslování objektů a ta je v izometrickém pohledu už tak omezena. V animacích opět může ovlivnit výkon výrazněji, jako například v testovací scéně – 52 fps vs. 63 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí low)
High Res Translucency
Detail by měl ovlivnit nejspíše kvalitu průhledných textur, ale nikde sem během hraní nenarazil na rozdíly ve výkonu ani obrazu. Ani zatížení paměti se nijak nezmění při aktivaci. Pokud víte, kde tento efekt má vliv na obraz, podělte se s námi v diskuzi.