XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 5
Seznam kapitol
Fanoušci kvalitních strategií zbystřete. V dnešním rozboru se podíváme na dlouho očekávanou hru XCOM 2. Uvidíte, jak je náročná a jaké jsou možnosti nastavení detailů. Tahové strategie sice nevyžadují pro pohodlné hraní vysoké snímkové frekvence, ale i tak bude dobré vědět, jaké detaily snížit, protože u XCOMu 2 je o výkon nouze.
Ambient Occlusion
Efekt Ambient Occlusion zvyšuje hloubku scény tím, že přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem. K dispozici je jako maximální možná metoda pouze jednoduché SSAO. O trochu méně náročné Tiled AO je velice neefektivní a nepřesné. Rozdíl ve výkonu mezi SSAO a deaktivovaným AO je 32 fps vs. 35 fps.
Nastavení na SSAO (po najetí myší se zobrazí vypnuto)
Decals
Volbou aktivujete stopy po střelbě, výbuších a nebo jiné podobné stopy po boji. V některých scénách celkem výrazněji ovlivní obraz, jako například v naší testované scéně, ale vliv na výkon nebyl ani 1 fps. Tento detail tedy výkon nijak výrazně neovlivní.
Nastavení na All Decals (po najetí myší se zobrazí volba Some Static)
Shadows
Nastavuje množství stínů v obraze. Na nejnižší nastavení deaktivuje veškeré dynamické světla a zůstanou jen statické. Jako vždy, má volba kvality stínů výrazný vliv na výkon. Zde je to 32 fps vs. 40 fps mezi nejvyšší a nejnižší volbou kvality.
Nastavení na Directional Only (po najetí myší se zobrazí All Shadows)
Shadow Quality
Druhé nastavení stínů ovlivňuje velikost stínových map. Na maximum jsou stíny krásně ostré a naopak při minimálním nastavení působí velmi rozmazaně. Vliv na výkon je ve většině případů velice nízký (do 1 fps) i na 2GB grafické kartě, takže bez problémů můžete ponechat volbu na maximum.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)