XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 3

Petr Diviš

Petr Diviš

23. 2. 2016 03:00 10

Seznam kapitol

1. Skvělá hra s mizernou optimalizací 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vliv nastavení – Anti-Aliasing 5. Vliv nastavení – AO, stopy, kvalita stínů
6. Vliv nastavení – textury, AF, bokeh efekt, dohlednost 7. Vliv nastavení – bloom, špína na objektivu, odrazy 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr

Fanoušci kvalitních strategií zbystřete. V dnešním rozboru se podíváme na dlouho očekávanou hru XCOM 2. Uvidíte, jak je náročná a jaké jsou možnosti nastavení detailů. Tahové strategie sice nevyžadují pro pohodlné hraní vysoké snímkové frekvence, ale i tak bude dobré vědět, jaké detaily snížit, protože u XCOMu 2 je o výkon nouze.

Reklama

Mode

Zde se nachází volba, v jakém režimu okna hra poběží. Na výběr máte nabídku dobře známých režimů: v okně, v bezrámečkovém okně anebo přes celou obrazovku.

Rozlišení obrazovky (Resolution)

XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vliv rozlišení jsem testoval v jedné z náročnějších lokací, na které během hraní narazíte. Ovšem hra si pro mě hlavně připravila jedno nemilé překvapení. Na grafických kartách AMD nefungovala volba VSR rozlišení a na NVidii také nefungovalo DSR. Díky tomu výsledky vyšších rozlišení než 1920 × 1080 nejsou k dispozici – testuji na LCD monitoru s maximálním rozlišením 1920 × 1080.

Na sestavě Intel s grafickou kartou GeForce GTX 670 byla hra v rozlišení 1920 × 1080 s maximálními detaily na hranici 30 fps. Vyšší rozlišení by logicky byly už mimo možnosti výkonu GTX 670. V tomto případě nemožnost aktivace DSR až tolik nebolí.

Na sestavě AMD se projevuje výrazný limit procesoru. V rozlišení 1920x1080 se CPU limit projevoval i po aktivaci MSAA. I když fps je nízkých 35 fps, díky typu hry vás i takový framerate nijak neomezuje.

Z testu nemůžeme samozřejmě vynechat i test GeForce GTX 980 Ti. Tentokrát se ale nemůžeme podívat na výkon ve 4K rozlišení a tak zkusíme, jaký nabídne karta výkon při aktivaci náročného vyhlazování 4× MSAA při maximálních detailech.

XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak vidíte XCOM 2 je se 4x MSAA tak náročný, že referenční GeForce GTX 980 Ti i v 1920 × 1080 běží hluboko pod 60 fps. Nižší rozlišení 1366 × 768 už naráželo naopak na výkon procesoru. Inu, je vidět, že optimalizace hry je poněkud mizerná.

Gamma

Posuvník pro nastavení světlosti obrazu.

Lock mouse to window

V režimu okna touto volbou uzamknete myš v okně hry. Pokud volbu necháte neaktivní, pohyb myši se nezastaví o okraj okna hry a bude pokračovat dále.

Enable V Sync

Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.

Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync, záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync.

Enable Framerate Smoothing

Tuto volbu nabízí většina her založených na Unreal Engine 3. Jedná se o adaptivní omezovač snímků, který se snaží zabránit výrazným výkyvům výkonu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama