Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 6

Petr Diviš

Petr Diviš

8. 2. 2016 03:00 27

Seznam kapitol

1. Nebezpečně pěkná a náročná Lara 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – textury, AF, stíny 6. Vliv nastavení – detaily, AO, DoF, tesselace
7. Vliv nastavení – odrazy, tráva, bloom, vinětace 8. Vliv nastavení – rozmazání pohybu, vlasy, odlesky 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Po delší době na naše monitory opět přichází herní hrdinka Lara Croft ve hře Rise of the Tomb Raider. V tomto rozboru se opět podíváme na nároky hry a grafické zpracování, které je opravdu hodně povedené. Podíváme se na to, jaké detaily se vyplatí snížit aby jste si hraní s Larou užili na co nejvyšším výkonu bez cukání.

Reklama

Ambient Occlusion

Efekt Ambient Occlusion zvyšuje hloubku scény tím, že přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem. K dispozici jsou volby vypnuto, zapnuto (velmi nepřesná metoda – asi SSAO) a HBAO+.

Vliv na výkon je průměrný. V testované scéně byl rozdíl mezi vypnuto a HBAO+ 45 fps vs. 41 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na HBAO+ (po najetí myší se zobrazí vypnuto)

Depth of Field

Efekt, simulující hloubku ostrosti, můžete vidět jen v animacích, kde má také i velmi nízký vliv na výkon, takže deaktivace tohoto efektu vám při běžném hraní nic navíc nepřinese.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí vypnuto)

Level of Detail

Nastavuje kvalitu objektů a jejich vzdálenost vykreslovaní . Na to, že v testovací scéně má obrovský vliv na kvalitu obrazu, je vliv na výkon minimální – 36 fps vs. 37 fps. Kvalitu objektů (ovlivňuje počet polygonů) tedy nemá smysl snižovat dříve než jiné náročnější detaily.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Tessellation

Přepínač pro aktivaci a deaktivaci tesselace polygonů. Tesselace s displacement mappingem je v této hře využita hlavně na detailnější simulace povrchových nerovností terénu, ale i různé objekty. Rozdíly v obraze většinou nejsou nijak zásadní (stejně jako v předchozím díle) a to samé platí o výkonu. V testované scéně byl rozdíl mezi zapnutou a vypnutou tesselací 38 fps vs. 41 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na zapnuto (po najetí myší se zobrazí vypnuto)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama