Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 5

Petr Diviš

Petr Diviš

8. 2. 2016 03:00 27

Seznam kapitol

1. Nebezpečně pěkná a náročná Lara 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – textury, AF, stíny 6. Vliv nastavení – detaily, AO, DoF, tesselace
7. Vliv nastavení – odrazy, tráva, bloom, vinětace 8. Vliv nastavení – rozmazání pohybu, vlasy, odlesky 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Po delší době na naše monitory opět přichází herní hrdinka Lara Croft ve hře Rise of the Tomb Raider. V tomto rozboru se opět podíváme na nároky hry a grafické zpracování, které je opravdu hodně povedené. Podíváme se na to, jaké detaily se vyplatí snížit aby jste si hraní s Larou užili na co nejvyšším výkonu bez cukání.

Reklama

Texture Quality

Nastavení kvality textur je v této hře velmi důležité vzhledem k nárokům na paměť. S nastavením Very High i 6GB GTX 980 Ti naráží na svůj strop a musí dotahovat textury z RAM. Na testovací 2GB GTX 670 můžete na Very High nastavení zapomenout, pokud není vaším snem hrát hru Rise of the Tomb Raider místy hluboko pod 20 fps. V testované scéně byl rozdíl mezi maximálními a minimálními detaily 38 fps vs. 22 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Anisotropic Filter

Nastavení ovlivňující kvalitu textur ve větší vzdálenosti. Ve většině her má nízké nároky i aktivace plného stupně 16×. Zde ale místy výkon z 16× AF klesá nepřiměřeně a to hlavně na testovaném Radeonu R9 290. Na grafické kartě žádný velký propad mezi obyčejným trilinear filtrem a 16× AF pozorován nebyl.  V testované scéně byl rozdíl jen 40 fps vs. 38 fps. Naopak Radeonu R9 290 aktivace 16× AF moc nesedne a podobné scéně se propadl z 64 fps na 55 fps. Podobný pokles je pozorovatelný i na GTX 980 Ti. Je tedy vidět, že nízký počet TMU jednotek vůči Shaderům architektury GCN a Maxwell si zde bere svojí daň. Naopak Kepler s předimenzovaným výkonem texturovacích jednotek nemá s 16× AF žádný problém.

Dobrou zprávou aspoň může být, že 16× AF aspoň funguje na sto procent a při aktivaci 16× AF nejsou žádné textury ve hře rozmazané (filtrované jen trilineárně), jak tomu často bývá, a je tak nutné aktivovat AF přes ovladače grafické karty.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na 16x AF (po najetí myší se zobrazí trilinear)

Shadow Quality

Dalším žroutem videopaměti je nastavení kvality stínů. S grafickou kartou GTX 980 Ti si můžete dovolit nastavit i stupeň Very High, který dělá výrazně hezčí a ostřejší stíny než stupeň High. Ovšem na 2GB grafické kartě tímto nastavením pošlete výkon do kytek.

V testované scéně byl na grafické kartě rozdíl mezi maximálními stíny a vypnutými 52 fps vs. 8 fps. Při nastavení High byl ale výkon slušných 38 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí vypnuto)

Sun Soft Shadows

Volba pro změkčování stínů slunce má sice viditelný vliv na obraz, ale naprosto minimální vliv na výkon. V testované scéně se výkon změnil o 0,5 fps.

Rise of the Tomb Raider - Rozbor hry a nastavení detailů
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama