Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 5
Seznam kapitol
Po delší době na naše monitory opět přichází herní hrdinka Lara Croft ve hře Rise of the Tomb Raider. V tomto rozboru se opět podíváme na nároky hry a grafické zpracování, které je opravdu hodně povedené. Podíváme se na to, jaké detaily se vyplatí snížit aby jste si hraní s Larou užili na co nejvyšším výkonu bez cukání.
Texture Quality
Nastavení kvality textur je v této hře velmi důležité vzhledem k nárokům na paměť. S nastavením Very High i 6GB GTX 980 Ti naráží na svůj strop a musí dotahovat textury z RAM. Na testovací 2GB GTX 670 můžete na Very High nastavení zapomenout, pokud není vaším snem hrát hru Rise of the Tomb Raider místy hluboko pod 20 fps. V testované scéně byl rozdíl mezi maximálními a minimálními detaily 38 fps vs. 22 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Anisotropic Filter
Nastavení ovlivňující kvalitu textur ve větší vzdálenosti. Ve většině her má nízké nároky i aktivace plného stupně 16×. Zde ale místy výkon z 16× AF klesá nepřiměřeně a to hlavně na testovaném Radeonu R9 290. Na grafické kartě žádný velký propad mezi obyčejným trilinear filtrem a 16× AF pozorován nebyl. V testované scéně byl rozdíl jen 40 fps vs. 38 fps. Naopak Radeonu R9 290 aktivace 16× AF moc nesedne a podobné scéně se propadl z 64 fps na 55 fps. Podobný pokles je pozorovatelný i na GTX 980 Ti. Je tedy vidět, že nízký počet TMU jednotek vůči Shaderům architektury GCN a Maxwell si zde bere svojí daň. Naopak Kepler s předimenzovaným výkonem texturovacích jednotek nemá s 16× AF žádný problém.
Dobrou zprávou aspoň může být, že 16× AF aspoň funguje na sto procent a při aktivaci 16× AF nejsou žádné textury ve hře rozmazané (filtrované jen trilineárně), jak tomu často bývá, a je tak nutné aktivovat AF přes ovladače grafické karty.
Nastavení na 16x AF (po najetí myší se zobrazí trilinear)
Shadow Quality
Dalším žroutem videopaměti je nastavení kvality stínů. S grafickou kartou GTX 980 Ti si můžete dovolit nastavit i stupeň Very High, který dělá výrazně hezčí a ostřejší stíny než stupeň High. Ovšem na 2GB grafické kartě tímto nastavením pošlete výkon do kytek.
V testované scéně byl na grafické kartě rozdíl mezi maximálními stíny a vypnutými 52 fps vs. 8 fps. Při nastavení High byl ale výkon slušných 38 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí vypnuto)
Sun Soft Shadows
Volba pro změkčování stínů slunce má sice viditelný vliv na obraz, ale naprosto minimální vliv na výkon. V testované scéně se výkon změnil o 0,5 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)