Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 4
Seznam kapitol
Po delší době na naše monitory opět přichází herní hrdinka Lara Croft ve hře Rise of the Tomb Raider. V tomto rozboru se opět podíváme na nároky hry a grafické zpracování, které je opravdu hodně povedené. Podíváme se na to, jaké detaily se vyplatí snížit aby jste si hraní s Larou užili na co nejvyšším výkonu bez cukání.
Vyhlazování hran (Antialiasing)
Ve hře Rise of the Tomb Raider jsou k dispozici post-processingové režimy vyhlazování FXAA a SMAA. K dispozici jsou i možnosti aktivace Super Samplovaného vyhlazování. Stupně SSAA jsou k dispozici 2× a 4×. SSAA vyhlazování sice krásně vyhladí celý obraz a zlepší celkovou kvalitu obrazu, ale nároky má opravdu vysoké a tak i na GTX 980 Ti si ve Full HD užijete maximálně 2× SSAA.
Jaký vliv mají jednotlivé metody ale stejně jako ostatní detaily vyzkoušíme na GTX 670. Schválně jsem vybral méně náročnou scénu, aby se rozdíly výkonu mezi metodami více projevily.
Rozdíl mezi vypnutým vyhlazováním a post-process metodami FXAA a SMAA je velice nízký. FXAA neubírá téměř žádný výkon, ale také nepěkně rozmazává obraz – jako vždy. SMAA má o něco vyšší nároky, ale také naopak v této hře vyhlazuje hrany velmi neefektivně. V případě této hry nelze objektivně říci, že SMAA je lepší volba. Zkuste si to sami a uvidíte jaká metoda vám bude více vyhovovat.
Super Sampling již výrazněji ubírá výkon, ale kvalita obrazu je však perfektní (všimněte si prokreslení stébel trávy při 4× SSAA). S grafickou kartou GTX 670 na tyto metody vyhlazování můžete zapomenout. Na 2× SSAA by možná výrazně přetaktovaná GTX 980 Ti stačila, ale plynulé 4× SSAA si užijete až tak na GTX 980 Ti ve SLI.
Rozdíly v obraze můžete vidět na následujících obrázcích (1:1 výřezy).
Bez Vyhlazování:
Vyhlazování FXAA:
Vyhlazování SMAA:
Vyhlazování 2x SSAA:
Vyhlazování 4x SSAA: