Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 3

Petr Diviš

Petr Diviš

8. 2. 2016 03:00 27

Seznam kapitol

1. Nebezpečně pěkná a náročná Lara 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – textury, AF, stíny 6. Vliv nastavení – detaily, AO, DoF, tesselace
7. Vliv nastavení – odrazy, tráva, bloom, vinětace 8. Vliv nastavení – rozmazání pohybu, vlasy, odlesky 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Po delší době na naše monitory opět přichází herní hrdinka Lara Croft ve hře Rise of the Tomb Raider. V tomto rozboru se opět podíváme na nároky hry a grafické zpracování, které je opravdu hodně povedené. Podíváme se na to, jaké detaily se vyplatí snížit aby jste si hraní s Larou užili na co nejvyšším výkonu bez cukání.

Reklama

Fullscreen / Exclusive Fullscreen

Těmito volbami nastavujete režim obrazu. Políčkem Fullscreen přepínáte mezi režimem okna a bezrámečkového okna. Vobou Exclusive Fullscreen pak aktivujete režim celé obrazovky ve kterém funguje i DSR.

Monitor

Touto volbou vybíráte, na kterém monitoru hra poběží, pokud jich máte připojeno více.

Rozlišení obrazovky (Fullscreen Resolution)

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Vliv rozlišení na výkon byl otestován v náročné úvodní scéně. Velká část hry vám poběží plynuleji, ale narazíte občas i na náročnější scény. Jak ale můžete vidět, hra je na maximální detaily s pouze SMAA vyhlazováním a sníženými detaily textur velmi náročná.

Přetaktovaná grafická karta GeForce GTX 670 bojuje, aby se z posledních sil udržela v 1920×1080 nad „konzolistickými“ 30 fps. Ve vyšších rozlišeních se výrazněji propadá hlavně kvůli nedostatku paměti VRAM. Na této grafické kartě bude nutné osekat nějaké další detaily, pokud nechcete hrát jen v nízkém rozlišení.

Na sestavě AMD hra běží výrazněji lépe, hlavně ve vyšším rozlišení. I tak ale ve Full HD na 60 fps zapomeňte. Na Full HD při 60 fps budete potřebovat tedy něco silnějšího.

Z testu nemůžeme samozřejmě vynechat ani GeForce GTX 980 Ti. Jak si poradí s Rise of the Tomb Raider jedna z nejvýkonnějších grafik, co si na hry můžete pořídit? Ve stejné scéně to vypadá následovně:

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Hra Rise of the Tomb Raider na GeForce GTX 980 Ti s maximální detaily běží ve Full HD rozlišení bez problémů plynule, ale na 4K zapomeňte. A i když to vypadá krásně, tak v některých částech hry se i tak referenční GTX 980 Ti propadá pod 60 fps. Hra je na maximální detaily opravdu přehnaně náročná. Ale na Assassin's Creed Syndicate stále nemá. Ten na maximální detaily předváděl větší grafické inferno.

Refresh Rate

Nastavení obnovovací frekvence monitoru. Většina z vás zde bude mít pouze volbu 60 Hz.

V Sync

Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.

Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync, záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama