Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 10

Petr Diviš

Petr Diviš

8. 2. 2016 03:00 27

Seznam kapitol

1. Nebezpečně pěkná a náročná Lara 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – textury, AF, stíny 6. Vliv nastavení – detaily, AO, DoF, tesselace
7. Vliv nastavení – odrazy, tráva, bloom, vinětace 8. Vliv nastavení – rozmazání pohybu, vlasy, odlesky 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Po delší době na naše monitory opět přichází herní hrdinka Lara Croft ve hře Rise of the Tomb Raider. V tomto rozboru se opět podíváme na nároky hry a grafické zpracování, které je opravdu hodně povedené. Podíváme se na to, jaké detaily se vyplatí snížit aby jste si hraní s Larou užili na co nejvyšším výkonu bez cukání.

Reklama

Vylepšení grafiky přes ovladače VGA

Že nastavení grafiky nemusí končit jen tím, že ve hře nastavíte všechno na maximum, už víte z předchozích rozborů. Grafiku her je možné ještě doladit přes ovladače grafické karty.

Rise of the Tomb Raider opět zapadá do většiny moderních her – nepodporuje MSAA vyhlazování. To hru vyřazuje z testu aktivace TRAA. To ale není nutné řešit, protože hra podporuje SSAA vyhlazování, které vyhlazuje celý obraz. Nevýhodou jsou doslova krvavé nároky na hardware.

Dnes si tedy opět můžeme pouze vyzkoušet vliv aktivace 16x HQAF v ovladači grafické karty. AF se v této hře chová zajímavě (je náročnější než je běžné), takže uvidíme, co s výkonem udělá 16xHQAF aktivované přes ovladače.

16x High Quality AF

Dnešní hry, až na výjímky (Watch Dogs), zapínají nějakou úroveň anizotropního filtru, ale ve většině případů není kvalita anizotropního filtrování nastavitelná ve hře tou nejkvalitnější možnou. Jednoduchým nastavením 16× HQAF přes ovladač grafiky si můžete aktivovat nejkvalitnější možný filtr pro všechny hry včetně těch, které AF vůbec nepodporují. Minimálně na grafikách Nvidie bez vyjímek funguje aktivace 16× HQAF bez problémů a v této kapitole si budeme ukazovat, jaký se zvýší kvalita obrazu proti původnímu AF a zaměříme se i na případné rozdíly proti filtraci u AMD...

Pokud jste nikdy AF filtr přes ovladač grafiky neaktivovali, zde máte jednoduchý návod:

Grafické karty Nvidia:

Otevřete ovládací panel a zvolte nabídku: Nastavení 3D > Spravovat nastavení 3D, kde najdete rozličné položky, které lze v nvidia ovladači nastavit. Buď ponechte Globální nastavení (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní), anebo si vyberte v nabídce Nastavení programu přímo profil pro hru Rise of the Tomb Raider. Rozdíl je jen v tom, že globální nastavení funguje pak na jakoukoliv hru, kterou pustíte, kdežto nastavení konkrétního programu jen pro vybranou hru či aplikaci. Ve zvolené nabídce se zaměřte na dvě položky: Anizotropní filtrování a Filtrování textur – kvalita. Obě položky pak nastavte podle následujícího obrázku:

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

AMD grafické karty:

Postup je podobný. Od ovladačů Radeon Software Crimson Edition AMD změnilo vzhled svých ovladačů. Všechna nastavení grafiky jsou nyní pohromadě na jednom místě v podobě dlaždicového menu. Zvolte nabídku: Hraní, zde si můžete vybrat zda editovat Globální nastavení nebo jen profil hry (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní).

V nastavení Globální grafika (případně Profil grafiky) se zaměřte na dlaždice s názvem: Úroveň anizotropního filtrování, Kvalita filtrování textury a nastavte je podle následujícího obrázku na 16x a Vysoká.

Rise of the Tomb Raider – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

A jak se obraz při 16x HQAF změnil proti in-game nastavení? Naprosto minimálně! Při 16xHQAF se pouze zredukuje velice mírně shimmering (v případě Nvidia, u AMD rozdíl není vůbec žádný). Kvůli kvalitě obrazu tedy 16x HQAF nemá smysl aktivovat. Hra tedy při nastavení in-game 16xAF opravdu využívá plnou 16x úroveň na všechny povrchy.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


16x HQAF přes ovladače (po najetí myší se zobrazí AF in-game)

A jak je na tom výkon ? Ten se nijak výrazně nezmění. Na GTX 670 byl rozdíl mezi in-game AF a 16xHQAF pouze 38 fps vs. 36 fps. Myslím, že v této hře se vyplatí ušetřit každé fps a 16x HQAF tedy raději neaktivujte.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama