Rise of the Tomb Raider: Tohle si s Larou musíte prožít | Kapitola 4
Seznam kapitol
Když nám Crystal Dynamics s vydavatelem Square Enix přibližně před dvěma roky přinesli remake klasické akční adventury Tomb Raider, bylo jasné, že u jedné hry nezůstane. Tomb Raider se dočkal spousty skvělých hodnocení a vedle toho dokázal vygenerovat i solidní zisky. A tak tu máme Rise of the Tomb Raider, příběhový sequel.
V Rise of the Tomb Raider jsem se s nepřáteli mnohem častěji vypořádávala tichým zabíjením – buďto za pomoci luku, nebo klasickým připlížením se za záda dané osoby a zlomením jejího vazu. Jsem přesvědčená, že se jednalo o záměr autorů co nejvíce zmixovat hratelnost. Střílení je zde jen jednou z možností, takže jakmile na něj dojde, bude vás o to více bavit. A to samé se dá říci i o všech ostatních složkách hry. Mimochodem, ve hře se můžete schovávat za překážky, ale po vzoru Assassin’s Creed her také mezi keře. A to je hodně užitečné – některé mise jsou na tomto prvku vystavěné.
Jak nás naučil už Tomb Raider, zbraně ve hře nejsou pouze k zabíjení nepřátel. Luk skvěle poslouží také ke střílení divoké zvěře, kterou potřebujete v případě, že chcete rozbít tábor. Luk s provazem vám pomůže vyvrátit některé dveře a překonávat překážky vzduchem. Luk je tichý, ale ne moc rychlý, což časem můžete napravit skrze vylepšení nebo například otrávené šípy.
Stejně jako luk můžete vylepšovat i další zbraně. Jenom k tomu musíte mít dostatek součástek, které opět sbíráte v krabicích, a samozřejmě i surovin. Suroviny sbíráte ze stromů a kutáte je z kamenů a ze země. Suroviny jsou vzácné, takže byste je měli sbírat systematicky a to zvlášť v případě, že hrajete na nejtěžší obtížnost, kdy vás upgradování i výroba předmětů (například lékárničky) stojí o něco více.
Upgradování jde provádět vždy pouze u ohniště, kde jen tak mimochodem můžete utratit i zkušenostní body za nové dovednosti. Dovednosti jsou rozděleny do tří skupin – brawler, hunter a survivor, přičemž každá z nich nabízí okolo dvou desítek nadstavbových možností. Mezi dovednosti patří možnost obnovení šípu v případě prohledávání mrtvol šípem zabitých (hunter), dvojitý výstřel šípem na dva uzamčené cíle (hunter), rychlejší výroba předmětů (survivor), větší dosah výbušnin (survivor) a samozřejmě i klasické schopnosti jako je rychlejší uzdravování nebo širší možnosti v soubojích (brawler).
Obecně vzato, nové dovednosti jsou pestré a hlavně dobře citelné. Zkušenostních bodů navíc není mnoho, takže se při jejich rozdělování často zamyslíte, co skutečně potřebujete, nebo spíše řečeno užijete. A to je docela příjemné, i když i já bych samozřejmě chtěla umět vše.