Resident Evil 0: HD Remaster – pamětníci budou mít pré
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Resident Evil 0: HD Remaster – pamětníci budou mít pré

Resident Evil 0: HD Remaster – pamětníci budou mít pré | Kapitola 4

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

28. 1. 2016 12:00 18

Seznam kapitol

1. Výlet do minulosti 2. Tohle jsme už viděli 3. Dvě herní postavy = více zábavy? 4. Jak se povedl lifting hry? 5. 14 let stará hra, 14 let staré HW nároky 6. Koupit? Nekoupit?

Po poměrně slušně vypadajícím Resident Evil HD Remaster jsme se (nejen) na počítačích dočkali také vylepšené verze hry Resident Evil 0. Pokud vám první várka hutné zombie apokalypsy s klasickými herními principy nestačila, určitě vás tento nášup zaujal také. Podíváme se, komu za to stojí a kdo by se měl poohlédnout jinde.

Reklama

Poznávacím znamením Resident Evil 0: HD Remaster a vlastně všech starých Residen Evilů jsou napevno umístěné kamery. Ty herní postavu obvykle zachycují jako ve filmu – ze strany, zepředu, jakoby nezúčastněným pohledem. Přiznávám se, že s těmito kamerami mívám problém. Jak jsem naznačila o stránku dříve, docela často kvůli nim ztrácím pojem o tom, kde vlastně jsem. Tvůrci naštěstí do hry přidali přehledné mapy. Díky nim rychle zjistíte, kde se právě nacházíte, a zorientujete se, k čemuž napomáhají i celkově stísněnější prostory. Druhý problém však vyřešit nedokázali.

V akčních částech hry se často stává, že střílíte po nepříteli mimo herní obrazovku. Hra sice automaticky zaměřuje (i když v případě střílení na nižší nepřátele – například zombie psy - musíte pistoli natočit k zemi), jenže když nepřítele nevidíte, nedokážete okamžitě rozpoznat, zdali už je po něm. To je společně se skutečností, že náboje jsou občas docela nedostatkové zboží, naprosto smrtící. Na druhou stranu, právě tento systém kamer dokáže v určitých chvílích šroubovat napětí a to právě i kvůli tomu, že osud herní postavy nemáte stoprocentně ve svých rukou.

Samozřejmě statické kamery bývaly dříve v kurzu a HD remastery tuto skutečnost již nemohou změnit, takže se jedná o výtku spíše směrem k tomu, jak hry za těch pár let zestárly. O stárnutí her svědčí také práce s inventářem, který neumožňuje rychlé přesouvání předmětů mezi postavami, nehledě na to, že všechno, co v inventáři chcete udělat, se provádí hned několika příkazy. Je to zdlouhavé, nepraktické a i když si na to časem zvyknete, celkový dojem to trošku kazí. Na druhou stranu, tvůrci svou energii vložili do míst, kde to bylo třeba ještě o řád víc.

Resident Evil 0: HD Remaster – pamětníci budou mít pré
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak je zřejmé už z názvu titulu, Resident Evil 0: HD Remaster se dočkal celkového grafického liftingu. A ten hře opravdu sluší. Vedle klasického zobrazení 4:3 můžete přepnout do modernějšího 16:9 s rozlišením až 1920 × 1080 pixelů, díky čemuž si hru užijete i na větším displeji.

Grafiku můžeme rozdělit do dvou skupin. Předělová videa jsou spíše slabší, často docela rozmazaná a celkově neučesaná. K nim se potom přidávají lokace s pokročilejšími efekty jako je kouř nebo déšť, které jsou poměrně nevzhledné a i přes veškerou péči tu a tam vypadají dost staře. Zbytek hry je na druhou stranu poměrně hezký a často přitom zapomínáte na to, že hrajete 14 let staré dobrodružství. Pocitově bych grafiku klidně srovnala s grafikou her jako je Sherlock Holmes, k čemuž mě nejspíše vede i starodávný a hodně ponurý design interiérů.

Resident Evil 0: HD Remaster – pamětníci budou mít pré
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama