Resident Evil 0: HD Remaster – pamětníci budou mít pré | Kapitola 3
Seznam kapitol
Po poměrně slušně vypadajícím Resident Evil HD Remaster jsme se (nejen) na počítačích dočkali také vylepšené verze hry Resident Evil 0. Pokud vám první várka hutné zombie apokalypsy s klasickými herními principy nestačila, určitě vás tento nášup zaujal také. Podíváme se, komu za to stojí a kdo by se měl poohlédnout jinde.
Jak už bývá dobrým zvykem her se dvěma herními postavami, každá z nich přichází s trošku jinými schopnostmi. Rebecca je o něco slabší (ve smyslu, že vydrží méně úderů), ale dokáže si poradit s mícháním bylinek a chemikálií. To je klíčový prvek nejen co se týče samotného postupu hrou, ale také z hlediska zdraví. Díky kombinaci bylinek se totiž mimo jiné dostanete k léčivým přípravkům, kterých není – alespoň na normální obtížnost – nikdy nazbyt.
Billy je oproti Rebecce silnější, takže dokáže přestát více poškození. S bylinkami si sice neporadí, což je velmi nepraktické, ale zato se velmi dobře hodí k tomu, abyste odtáhli nějaký těžký předmět na jiné místo, kde ho použijete například k tomu, abyste po něm vylezli.
V některých úsecích hry mohou tyto postavy chodit spolu. Proto jsou připraveny povely typu „následuj mě“ nebo „čekej“. Jenže někdy dojde k jejich rozdělení, takže přijde na řadu přepínání. Resident Evil 0 mezi hratelnými postavami umožňuje přepínat kdykoliv průběhu hry.
Oproti klasickému načítání nových úseků je přepínání překvapivě rychlé a také díky tomu velmi zábavné. Ze hry je cítit, že tvůrci nad možností přepínání opravdu přemýšleli a poskytli nám tak úkoly, které se smysluplně doplňují. Díky tomu máte z jejich plnění opravdu dobrý pocit. (SPOILER) Tak například hned ze začátku, kdy Rebecca propadne střechou vlaku, musí v kupé najít klíč, který za pomoci jídelního výtahu pošle Billymu o poschodí dál. Billy tento klíč vezme a použije ho k odemčení místnosti, kam se dříve nedostal. V této místnosti potom najde tyč, díky níž se dostane do nižšího patra vlaku, kde najde předmět potřebný k osvobození Rebeccy atd.
Puzzly jsou obyčejně docela nápadité. Bohužel celková koncepce hry, design úrovní a také archaické ukládání předmětů do inventáře hráčům někdy hází klacky pod nohy. Jde o to, že obě postavy v inventáři mají jen omezené množství slotů. Některé předměty přitom zaberou hned dvě políčka, nehledě na to, že na první pohled jen těžko poznáte, která věc je pro vás nyní důležitá.
A tak často něco seberete, dojde s tím o dvě místnosti dále, abyste tam zjistili, že se vám daný předmět vůbec nehodí. Takže ho vyhodíte, dojdete pro další předmět, tento předmět shledáte jako potřebný, ale o tři obrazovky dále zjistíte, že předmět, který jste předtím vyhodili, by se vám nyní hodil. A tak rychle vzpomínáte, kde jste ho odložili. K tomu si přičtěte neustálé načítání nových místností, což docela ruší, a kamery, které jednu a tu samou místnost pokaždé zabírají z jiného úhlu.
Možná to nedokážu přesně zachytit slovy, ale počkejte, až budete přenášet tak desátý předmět. Z toho vyplývá, že si v hromadění předmětů musíte udělat už od začátku systém. Jinak se v tom ztratíte a nepomůže vám ani ruční ukládání, které opět probíhá za pomoci pásek vkládaných do psacích strojů.