Resident Evil 0: HD Remaster – pamětníci budou mít pré
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Resident Evil 0: HD Remaster – pamětníci budou mít pré

Resident Evil 0: HD Remaster – pamětníci budou mít pré | Kapitola 3

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

28. 1. 2016 12:00 18

Seznam kapitol

1. Výlet do minulosti 2. Tohle jsme už viděli 3. Dvě herní postavy = více zábavy? 4. Jak se povedl lifting hry? 5. 14 let stará hra, 14 let staré HW nároky 6. Koupit? Nekoupit?

Po poměrně slušně vypadajícím Resident Evil HD Remaster jsme se (nejen) na počítačích dočkali také vylepšené verze hry Resident Evil 0. Pokud vám první várka hutné zombie apokalypsy s klasickými herními principy nestačila, určitě vás tento nášup zaujal také. Podíváme se, komu za to stojí a kdo by se měl poohlédnout jinde.

Reklama

Jak už bývá dobrým zvykem her se dvěma herními postavami, každá z nich přichází s trošku jinými schopnostmi. Rebecca je o něco slabší (ve smyslu, že vydrží méně úderů), ale dokáže si poradit s mícháním bylinek a chemikálií. To je klíčový prvek nejen co se týče samotného postupu hrou, ale také z hlediska zdraví. Díky kombinaci bylinek se totiž mimo jiné dostanete k léčivým přípravkům, kterých není – alespoň na normální obtížnost – nikdy nazbyt.

Billy je oproti Rebecce silnější, takže dokáže přestát více poškození. S bylinkami si sice neporadí, což je velmi nepraktické, ale zato se velmi dobře hodí k tomu, abyste odtáhli nějaký těžký předmět na jiné místo, kde ho použijete například k tomu, abyste po něm vylezli.

V některých úsecích hry mohou tyto postavy chodit spolu. Proto jsou připraveny povely typu „následuj mě“ nebo „čekej“. Jenže někdy dojde k jejich rozdělení, takže přijde na řadu přepínání. Resident Evil 0 mezi hratelnými postavami umožňuje přepínat kdykoliv průběhu hry.

Oproti klasickému načítání nových úseků je přepínání překvapivě rychlé a také díky tomu velmi zábavné. Ze hry je cítit, že tvůrci nad možností přepínání opravdu přemýšleli a poskytli nám tak úkoly, které se smysluplně doplňují. Díky tomu máte z jejich plnění opravdu dobrý pocit. (SPOILER) Tak například hned ze začátku, kdy Rebecca propadne střechou vlaku, musí v kupé najít klíč, který za pomoci jídelního výtahu pošle Billymu o poschodí dál. Billy tento klíč vezme a použije ho k odemčení místnosti, kam se dříve nedostal. V této místnosti potom najde tyč, díky níž se dostane do nižšího patra vlaku, kde najde předmět potřebný k osvobození Rebeccy atd.

Puzzly jsou obyčejně docela nápadité. Bohužel celková koncepce hry, design úrovní a také archaické ukládání předmětů do inventáře hráčům někdy hází klacky pod nohy. Jde o to, že obě postavy v inventáři mají jen omezené množství slotů. Některé předměty přitom zaberou hned dvě políčka, nehledě na to, že na první pohled jen těžko poznáte, která věc je pro vás nyní důležitá.

Resident Evil 0: HD Remaster – pamětníci budou mít pré
i Zdroj: PCTuning.cz

A tak často něco seberete, dojde s tím o dvě místnosti dále, abyste tam zjistili, že se vám daný předmět vůbec nehodí. Takže ho vyhodíte, dojdete pro další předmět, tento předmět shledáte jako potřebný, ale o tři obrazovky dále zjistíte, že předmět, který jste předtím vyhodili, by se vám nyní hodil. A tak rychle vzpomínáte, kde jste ho odložili. K tomu si přičtěte neustálé načítání nových místností, což docela ruší, a kamery, které jednu a tu samou místnost pokaždé zabírají z jiného úhlu.

Možná to nedokážu přesně zachytit slovy, ale počkejte, až budete přenášet tak desátý předmět. Z toho vyplývá, že si v hromadění předmětů musíte udělat už od začátku systém. Jinak se v tom ztratíte a nepomůže vám ani ruční ukládání, které opět probíhá za pomoci pásek vkládaných do psacích strojů.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama