Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 9
Seznam kapitol
V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou závodní hru Dirt Rally. Předem vám můžeme prozradit, že kromě klasických testů vlivu jednotlivých detailů, uvidíte i nepěkné překvapení v kvalitě obrazu. Mezi grafickými kartami AMD a Nvidia jde zde opravdu výrazný rozdíl. Zajímavosti se dočkáte i v samotném nastavení detailů.
Vehicle Reflections
Volba pro nastavení kvality odlesků na autech. Po snížení detailu na minimum se přestanou na karosérii odrážet okolní objekty a zůstane jen základní odrazová mapa. Rozdíl ve výkonu mezi maximálním a minimálním nastavením byl 75 fps vs. 81 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Water
Na vodní plochy ve hře často nenarazíte, a když ano, tak tento detail kvalitu vody viditelně neovlivní. Jak můžete vidět na následujícím obrázku, voda je v obou případech opravdu ošklivá šedá plocha. Naštěstí na vetší vodní plochy narazíte jen v Anglii.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Skidmarks
Aktivuje nebo deaktivuje stopy po smycích na silnici nebo cestě. Vliv na výkon tento detail nemá žádný, takže doporučuji stopy ponechat aktivní.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Texture Detail
Nastavení ovlivňuje rozlišení textur. Při maximálním nastavení hra využívala přibližně max. 2,5GB paměti VRAM a při nastavení na minimum kolem 1,2 GB. Na 2GB GeForce GTX 670 však nebyl žádný problém s nastavením na maximum. Výkon se nijak nepropadal, takže na 2GB grafické kartě můžete textury nechat na maximum. Ani výkon se nijak zásadně nezměnil – 96 fps vs. 99 fps v testované scéně.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)