Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 9

Petr Diviš

Petr Diviš

12. 1. 2016 03:00 23

Seznam kapitol

1. Dirt Rally – rychle a plynule 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vyhlazování hran – Nvidia 5. Vyhlazování hran – AMD 6. Vliv nastavení – světla, stíny, částice, počasí 7. Vliv nastavení – diváci, vlajky, AO, odrazy
8. Vliv nastavení – tráva, detaily objektů a aut 9. Vliv nastavení – odlesky, voda, textury 10. Vliv nastavení – shadery, AF, advanced blending 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou závodní hru Dirt Rally. Předem vám můžeme prozradit, že kromě klasických testů vlivu jednotlivých detailů, uvidíte i nepěkné překvapení v kvalitě obrazu. Mezi grafickými kartami AMD a Nvidia jde zde opravdu výrazný rozdíl. Zajímavosti se dočkáte i v samotném nastavení detailů.

Reklama

Vehicle Reflections

Volba pro nastavení kvality odlesků na autech. Po snížení detailu na minimum se přestanou na karosérii odrážet okolní objekty a zůstane jen základní odrazová mapa. Rozdíl ve výkonu mezi maximálním a minimálním nastavením byl 75 fps vs. 81 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Water

Na vodní plochy ve hře často nenarazíte, a když ano, tak tento detail kvalitu vody viditelně neovlivní. Jak můžete vidět na následujícím obrázku, voda je v obou případech opravdu ošklivá šedá plocha. Naštěstí na vetší vodní plochy narazíte jen v Anglii.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Skidmarks

Aktivuje nebo deaktivuje stopy po smycích na silnici nebo cestě. Vliv na výkon tento detail nemá žádný, takže doporučuji stopy ponechat aktivní.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Texture Detail

Nastavení ovlivňuje rozlišení textur. Při maximálním nastavení hra využívala přibližně max. 2,5GB paměti VRAM a při nastavení na minimum kolem 1,2 GB. Na 2GB GeForce GTX 670 však nebyl žádný problém s nastavením na maximum. Výkon se nijak nepropadal, takže na 2GB grafické kartě můžete textury nechat na maximum. Ani výkon se nijak zásadně nezměnil – 96 fps vs. 99 fps v testované scéně.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama