Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 8
Seznam kapitol
V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou závodní hru Dirt Rally. Předem vám můžeme prozradit, že kromě klasických testů vlivu jednotlivých detailů, uvidíte i nepěkné překvapení v kvalitě obrazu. Mezi grafickými kartami AMD a Nvidia jde zde opravdu výrazný rozdíl. Zajímavosti se dočkáte i v samotném nastavení detailů.
Ground Cover
Nastavuje kvalitu a dohlednost trávy a různých malých rostlin kolem tratí. I vliv na výkon je celkem nízký. V testované scéně byl rozdíl výkonu 81 fps vs 92 fps. Vliv na obraz je ale výrazný, takže tento detail snižujte až jako poslední.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Vehicle Detail
Tímto nastavením ovlivníte množství detailů vašeho vozu. Snížením detailu na minimum se vzhled auta z venčí nijak výrazně nezmění, ale výrazněji je ovlivněn interiér. Při nastavení na minimum z auta zmizí řidič i navigátor. Vliv na výkon je velmi nízký – 73 fps vs. 75 fps, takže tento detail nechte klidně na maximum.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Track
Detail by měl nastavovat kvalitu tratě asi množství polygonů na cestě), ale rozdíl mezi minimem a maximem nebyl nikde poznat. Výkon i kvalita obrazu je v obou případech totožná.
Trees
Nastavení pro kvalitu stromů má celkem šílený vliv na obraz. Pokud nastavíte detail na minimum, změní se hezky modelované stromy na otřesné „2D“ ploché textury. Přitom rozdíl ve výkonu není moc vysoký, pouze 85 fps vs. 90 fps v testované scéně.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Objects
Nastavuje úroveň detailů okolních objektů. Při snížení na minimum je více viditelné doskakování různých úrovní kvality na objektech. Volba má téměř neměřitelný vliv na výkon, takže doporučuji objekty ponechat na maximum.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)