Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 4

Petr Diviš

Petr Diviš

12. 1. 2016 03:00 23

Seznam kapitol

1. Dirt Rally – rychle a plynule 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vyhlazování hran – Nvidia 5. Vyhlazování hran – AMD 6. Vliv nastavení – světla, stíny, částice, počasí 7. Vliv nastavení – diváci, vlajky, AO, odrazy
8. Vliv nastavení – tráva, detaily objektů a aut 9. Vliv nastavení – odlesky, voda, textury 10. Vliv nastavení – shadery, AF, advanced blending 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou závodní hru Dirt Rally. Předem vám můžeme prozradit, že kromě klasických testů vlivu jednotlivých detailů, uvidíte i nepěkné překvapení v kvalitě obrazu. Mezi grafickými kartami AMD a Nvidia jde zde opravdu výrazný rozdíl. Zajímavosti se dočkáte i v samotném nastavení detailů.

Reklama

MultiSampling (pro Nvidia)

Jak už bylo řečeno, na vyhlazování hran se podíváme detalněji. Hra nabízí volby: vypnuté vyhlazování, CMAA post-processing vyhlazování (podobné SMAA) a klasické MSAA režimy. K tomu ale přidává na AMD grafických kartách režimy EQAA. U Nvidie je k dispozici naopak CSAA a QCSAA. To ale platí pouze pro grafické karty generace Fermi a Kepler (například GTX 460, GTX 580, GTX 670, GTX 780 Ti). Na grafických kartách generace Maxwell není již CSAA k dispozici!

Vyhlazování jsem ale rozdělil na dvě – AMD a Nvidia – z jiného důvodu. Tím pravým důvodem je výrazný rozdíl kvality obrazu bez vyhlazování, ale i při nižších stupních MSAA! Nejdříve se podívejme na vliv jednotlivých metod vyhlazování na grafické kartě Nvidie (Kepler).

Z rozšířených metod (EQAA a CSAA) v testu vždy bude jen ten nejvyšší (nejkvalitnější 16x) režim. Na Maxwellech si stejně tyhle metody již neužijete a u AMD EQAA (nižší stupně) nijak nezlepšuje situaci z obrazem o kterém bude dále řeč.

Jednotlivé metody a jejich vliv na výkon můžete vidět v následujícím grafu.

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Rozdíl mezi vypnutým vyhlazováním a post-process metodou CMAA (Conservative Morphological Anti-Aliasing) je ve výkonu minimální. S rostoucími stupni MSAA se vyhlazují kvalitněji i transparentní textury (hlavně stromy a keře), přesto výkon klesá nečekaně pomalu. Většina tratí běží se 4xMSAA (s MS-TRAA) i na GTX 670 plynule.

Rozdíl mezi MSAA 8× MSAA a QCSAA 16× je naprosto minimální a tak nemusí majitelé nové generace grafik Maxwell zoufat. MSAA 8× velmi kvalitně vyhlazuje všechny hrany a zlepšuje i prokreslení vegetace. I když hra používá jednodušší metodu TRAA (multisample), je kvalita vyhlazení dostatečná a díky tomu je i pokles výkonu nízký. MSAA 8× si užijete na téměř jakékoliv výkonnější grafické kartě plynule.

Rozdíly v obraze můžete vidět na následujících obrázcích (1:1 výřezy).

Bez Vyhlazování:

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování CMAA:

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování 2× MSAA:

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování 4× MSAA:

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování 8× MSAA:

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování 16× QCSAA (Fermi, Kepler):

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama