Star Wars Battlefront – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 7
Seznam kapitol
Síla se probouzí a s ní přišla na naše monitory i další hra ze série Star Wars. Ať už se v multiplayerové akci Battlefront postavíte za stranu Galaktického Impéria nebo Rebelů, bude vaši úspešnost v boji ovlivňovat i síla grafické karty. Náročnost hry a jaké detaily se v případě slabší grafické karty vyplatí snížit, vám odhalí tento rozbor.
Anti Aliasing
Hra navazuje na řadu her bez podpory MSAA. K dispozici jsou jen post-processing metody FXAA v různých úrovních a TAA. Všechny mají jedno společné – obraz vyhlazují až po hotovém renderu. Výhodou je nízká náročnost, nevýhodou pohyb obrazu. FXAA při pohybu obraz vypadá téměř stejně jako bez vyhlazování.
TAA, které dobře fungovalo ve Falloutu 4, zde způsobuje nepěkné artefakty – ghosting na transparentních texturách. Obraz navíc výrazně rozmaže, takže se sice dočkáte krásného filmového rozmazání a redukovaného shimmeringu na minimum, ale na monitoru s běžným DPI se na to moc dobře nedá koukat.
Jednotlivé metody a jejich vliv na výkon můžete vidět v následujícím grafu.
Vliv na výkon vyhlazování FXAA má minimální – spíše na úrovni chyby měření. Rozdíl mezi jednotlivými úrovněmi i v obraze je nízký. FXAA low méně maže obraz a i méně kvalitně vyhlazuje hrany. Naopak FXAA více vyhladí hrany, ale i o trochu víc rozmaže obraz. Ale i FXAA High je na míle vzdáleno rozmazání obrazu při volbě TAA.
Rozdíly mezi vypnuto, FXAA a TAA můžete vidět na následujících obrázcích.
Bez Vyhlazování:
Vyhlazování FXAA (High):
Vyhlazování TAA:
Ambient Occlusion
Poslední grafický efekt Ambient Occlusion zvyšuje hloubku scény tím, že přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem.
I když volbu nastavíte na minimum, v obraze zůstane základní stínování a tak můžu na slabších grafikách doporučit snížení tohoto detailu. Rozdíl mezi Ultra a Low je v testované scéně 51 fps vs. 59 fps.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)