Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Star Wars Battlefront – rozbor hry a nastavení detailů
Star Wars Battlefront – rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 22.12.2015
Star Wars Battlefront – rozbor hry a nastavení detailů

Síla se probouzí a s ní přišla na naše monitory i další hra ze série Star Wars. Ať už se v multiplayerové akci Battlefront postavíte za stranu Galaktického Impéria nebo Rebelů, bude vaši úspešnost v boji ovlivňovat i síla grafické karty. Náročnost hry a jaké detaily se v případě slabší grafické karty vyplatí snížit, vám odhalí tento rozbor.


Fullscreen Monitor

Zde si volíte, na jakém monitoru se bude hra zobrazovat, pokud jich máte zapojeno více.

Rozlišení obrazovky (Fullscreen Resolution)

Star Wars Battlefront – rozbor hry a nastavení detailů

Star Wars Battlefront – rozbor hry a nastavení detailů

Jako testovací scénu jsem vybral nejhezčí mapu ze hry – lesy v Endoru, které jsem testoval v režimu survival, aby byla scéna snadno opakovatelná. V režimu Walker Assault má pak AMD procesor trochu problémy a způsobuje občas problémy výkonu (ale i tak hra vždy běžela nad 60 fps pokud nebyla limitem grafika R9 290). Online souboje Walker Assault ale nelze testovat přesně kvůli nemožnosti opakovatelnosti stejné scény.

Na GeForce GTX 670 hra běží s maximálními detaily plynule do rozlišení 1920 x 1080. Rozlišení 2560 x 1440 už pro pohodlné hraní vyžaduje větší sílu.

Radeon R9 290 byla v nižších rozlišeních mírně limitovaná procesorem, ale to na hodnotách tak vysokých, že to není žádný problém. A vysoké rozlišení ukazují Radeon R9 290 v plné síle – i „3K“ rozlišení je dobře hratelné. Není to 60 fps, ale hra netrpí na výraznější propady výkonu, takže fps je celkem konstantní.

A ani dnes nemůžeme zapomenout na Darth Vad... pardon, GeForce GTX 980 Ti. Má dostatečnou sílu na 4K rozlišení?

Star Wars Battlefront – rozbor hry a nastavení detailů

Celkem bez problému. Hra Star Wars Battlefront na GeForce GTX 980 Ti s maximální detaily běží ve 4K rozlišení na dobré hratelnosti. Protože testujeme referenční GTX 980 Ti, která v této hře běžela ve 4K rozlišení kolem 1025 MHz (kartu limituje chladič), můžete po přetaktování čekat o něco lepší výsledek. Ten se po přetaktování na cca 1350 MHz (tentokrát frekvence létala kvůli limitu TDP 275 W), se výkon vyhoupl na přibližně 55 fps. Dosažení 60 fps při 4K rozlišení tedy nebude pro lepší verze GTX 980 Ti žádný problém.

Fullscreen Mode

Zde se nachází volba, v jakém režimu okna hra poběží. Na výběr máte nabídku režimů: v okně, v bezrámečkovém okně, nebo přes celou obrazovku.

Fullscreen Refresh Rate

Volba pro obnovací frekvenci monitoru.

Vertical Sync

Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.

Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync, záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
31 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.