Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Star Wars Battlefront – rozbor hry a nastavení detailů
Star Wars Battlefront – rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 22.12.2015
Star Wars Battlefront – rozbor hry a nastavení detailů

Síla se probouzí a s ní přišla na naše monitory i další hra ze série Star Wars. Ať už se v multiplayerové akci Battlefront postavíte za stranu Galaktického Impéria nebo Rebelů, bude vaši úspešnost v boji ovlivňovat i síla grafické karty. Náročnost hry a jaké detaily se v případě slabší grafické karty vyplatí snížit, vám odhalí tento rozbor.


Závěr

Star Wars Battlefront – rozbor hry a nastavení detailů

Pokud jste četli celý rozbor, tak už víte, že Star Wars Battlefront je vcelku nenáročná hra. Nenáročnou hru by si asi každý spojil s horší grafikou. To zde ale neplatí a autoři ukázali doslova optimalizační masterpiece. Hra běží plynule i na slabších grafikách jako je GTX 670 na plné detaily. Přesto však vypadá velmi dobře a při hraní Walker Assaultu na Endoru se dočkáte jedné z nejhezčích multiplayer map ve hrách.

Teprve při detailnějším pohledu zjistíte, že některé objekty jsou zjednodušeny a z blízka nevypadají tak úžasně jako v pohybu nebo na videích. Nejlepším příkladem jsou ledové jeskyně na Hothu. Zde můžeme vidět tuny detailních ledových krápníků. Na první pohled by jste to tipovali na „tesselační inferno“, ale na druhý detailní pohled zjistíte že jsou naopak tvořeny jen „2D“ plochou texturou. Takových zjednodušení je ve hře více, ale běžně si toho nevšimnete.

Star Wars Battlefront – rozbor hry a nastavení detailů

Na Star Wars Battlefront je krásně vidět, jak by měla vypadat optimalizace her. Nesnažit se do hry nacpat tuny efektů, co někdy nejsou při běžném hraní ani moc vidět, ale ukrojí si velké procento výkonu (například extrémní stupeň tesselace na HairWorks v Zaklínači 3 – původní verze). Naopak chytře upravit modely a textury tak aby byly co nejhezčí, při co nejnižších nárocích.

Zde je výborné optimalizace dosaženo hlavně vynikající prací grafiků, kteří přesně okopírovali filmové modely. Všechny ty A-Wingy, X-Wingy nebo křižníky zde dokonce vypadají snad i lépe než v původním filmu Star Wars: New Hope. Malého Sokola můžete vidět na následujícím obrázku. Také prostředí hry je velice povedené a souboje ve vzduchu na Tatooine by s přimhouřeným okem mohly sloužit jako rendery do filmu.

Star Wars Battlefront – rozbor hry a nastavení detailů

Na grafické kartě GeForce GTX 980 Ti byla hra bez problémů hratelná i v rozlišení 4K a po výrazném přetaktování byste mohli dosahovat 60 fps. S Radeonem R9 290 si můžete troufnout i na rozlišení 3K přes VSR. Na běžném monitoru s 2560 × 1440 budete mít výkonu na rozdávání. A ani se starou GTX 670 nemá hra problém a běží kolem 60 fps v klasickém 1920 × 1080.

Hra běží plynule a vypadá pěkně, zahraje si ji opravdu každý s rozumným PC na hry. Co víc si přát? Snad jen, aby vznikalo více takhle dobře optimalizovaných her.



Tagy: star wars battlefront  dice  electronic arts  lucasfilm  rozbor  nastavení detailů  výkon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
22.12.2015 07:08:16   10.6.17.xxx 139
this is the Way It's Meant to be Played - games evolved
22.12.2015 10:01:11   10.6.17.xxx 74
ale notak, necertite sa
idu vianoce
22.12.2015 09:38:00   188.175.35.xxx 71
Trošku mi chybí nějaká malá rozborka nároků na operační paměť, protože SWB v tomhle směru "oficiálně boří hranice".
22.12.2015 23:10:51   88.100.168.xxx 20
Ta hra nemá extrémně vysoký nároky na RAM. 8GB stačí s přehledem (po dohrání 2x walker assaultu bylo zabráno cca 6GB paměti včetně OS z celkových 16GB RAM) a ani grafickou paměť nepřetěžuje. Hranice zatím boří Call of Duty Black OPS3 - tedy bořily, patchnutá verze už na 16 GB RAM nehlásí nedostatek paměti, max. vytížení už je jen kolem 9 GB RAM.
22.12.2015 10:02:40   109.81.211.xxx 22
Někde jsem četl že se vyskytl mod, kterej z té filmové grafiky dělá ještě nádhernější podívanou a nároky prej jsou téměř nulově..
22.12.2015 14:07:56   78.102.246.xxx 20
Mod se jmenuje Sweet FX

https://www.youtube.com/watch?v=MGyaR2sSBkA
23.12.2015 13:16:12   94.143.232.xxx 10
Ano, vypada to hezky, ale na hodnocenych serverech si to nezahraje. Tedy pokud se politika DICE nezmeni, coz pochybuju...
22.12.2015 10:50:02   213.211.33.xxx 323
Grafika je neskutečně nádherná, ale protože to nemá single player, tak mě to vůbec nezajímá abych si to pořizoval. Všecky mulťáky prolezlý cheaterama.
22.12.2015 12:08:56   84.242.82.xxx 12
Prosím co je ta za program, která zobrazuje ty údaje v rohu?
22.12.2015 12:17:51   213.192.39.xxx 31
http://www.guru3d.com/files-details/rtss-rivatuner-statistics-server-download.html
Součást MSI Afterburneru
22.12.2015 12:32:10   84.242.82.xxx 21
Zkusím doma díky moc
22.12.2015 17:49:11   77.48.13.xxx 23
"Nastavení 200% GTX670 moc nesedlo a propadla se na cca 14 fps. Na 100% byl výkon 64 fps a při nastavení 25% krásných ale rozmazaných 163 fps."
A jak to bylo na Radeonu?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

31 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.