Star Wars Battlefront – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 10
Seznam kapitol
Síla se probouzí a s ní přišla na naše monitory i další hra ze série Star Wars. Ať už se v multiplayerové akci Battlefront postavíte za stranu Galaktického Impéria nebo Rebelů, bude vaši úspešnost v boji ovlivňovat i síla grafické karty. Náročnost hry a jaké detaily se v případě slabší grafické karty vyplatí snížit, vám odhalí tento rozbor.
Závěr
Pokud jste četli celý rozbor, tak už víte, že Star Wars Battlefront je vcelku nenáročná hra. Nenáročnou hru by si asi každý spojil s horší grafikou. To zde ale neplatí a autoři ukázali doslova optimalizační masterpiece. Hra běží plynule i na slabších grafikách jako je GTX 670 na plné detaily. Přesto však vypadá velmi dobře a při hraní Walker Assaultu na Endoru se dočkáte jedné z nejhezčích multiplayer map ve hrách.
Teprve při detailnějším pohledu zjistíte, že některé objekty jsou zjednodušeny a z blízka nevypadají tak úžasně jako v pohybu nebo na videích. Nejlepším příkladem jsou ledové jeskyně na Hothu. Zde můžeme vidět tuny detailních ledových krápníků. Na první pohled by jste to tipovali na „tesselační inferno“, ale na druhý detailní pohled zjistíte že jsou naopak tvořeny jen „2D“ plochou texturou. Takových zjednodušení je ve hře více, ale běžně si toho nevšimnete.
Na Star Wars Battlefront je krásně vidět, jak by měla vypadat optimalizace her. Nesnažit se do hry nacpat tuny efektů, co někdy nejsou při běžném hraní ani moc vidět, ale ukrojí si velké procento výkonu (například extrémní stupeň tesselace na HairWorks v Zaklínači 3 – původní verze). Naopak chytře upravit modely a textury tak aby byly co nejhezčí, při co nejnižších nárocích.
Zde je výborné optimalizace dosaženo hlavně vynikající prací grafiků, kteří přesně okopírovali filmové modely. Všechny ty A-Wingy, X-Wingy nebo křižníky zde dokonce vypadají snad i lépe než v původním filmu Star Wars: New Hope. Malého Sokola můžete vidět na následujícím obrázku. Také prostředí hry je velice povedené a souboje ve vzduchu na Tatooine by s přimhouřeným okem mohly sloužit jako rendery do filmu.
Na grafické kartě GeForce GTX 980 Ti byla hra bez problémů hratelná i v rozlišení 4K a po výrazném přetaktování byste mohli dosahovat 60 fps. S Radeonem R9 290 si můžete troufnout i na rozlišení 3K přes VSR. Na běžném monitoru s 2560 × 1440 budete mít výkonu na rozdávání. A ani se starou GTX 670 nemá hra problém a běží kolem 60 fps v klasickém 1920 × 1080.
Hra běží plynule a vypadá pěkně, zahraje si ji opravdu každý s rozumným PC na hry. Co víc si přát? Snad jen, aby vznikalo více takhle dobře optimalizovaných her.