Souboj o budoucnost televize je tady
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Souboj o budoucnost televize je tady

Souboj o budoucnost televize je tady | Kapitola 5

Michal Rybka

Michal Rybka

18. 12. 2015 19:00 28

Seznam kapitol

1. Televize dávných civilizací 2. Ze vzduchu a kabelů na ucpaný internet 3. Hardware vs. obsah 4. Bez myši i bez touchpadu 5. Každý na svém písečku, ale jak dlouho?

Většina mladých má v souboji o budoucnost televize jasno: Televize prohrála, jedeme dál. O její existenci se dočtou obvykle z internetových zdrojů, ale v podstatě je netíží co se v ní odehrává, jelikož už delší dobu žijí ve světě internetového videa. V mnoha domácnostech ale televize stále vévodí obýváku – a nyní začíná bitva o to, jak se do ní dostane online obsah.

Reklama

Vcelku mám dojem, že jde o zařízení analogická, Nexus Player je lepší pro vlastníky telefonů s Androidem, kteří kupují obsah z Google Play, Apple TV je pro jablíčkáře, kteří používají iTunes. Je celkem zjevné, že oba hráči podporují hlavně své vlastní zájmy a konkurenční videopůjčovny si do své zahrádky pustí jen v případě, že je nepovažují za velké riziko.

Jak ukazují levnější varianty přehrávačů, různé „sticky“, Google Chromecast, FireTV Stick, Roku Streaming Stick atd., nejde tu primárně o prodej hardwaru. Jistě, je hezké, že vysypete několik tisíc za smartbox, ale důležité je hlavně zabrat místo na trhu. Je možné, že i „Windows sticky“, jako je Intel Compute Stick či Lenovo Idea Centre Stick, jsou součástí strategie Intelu a Microsoftu, jak se nenechat v nastávajícím boji úplně vyhnat z pokoje.

Ale tahle bitva přitvrdí, protože je zcela jasné, že se Google pokusí dostat do každé televize, jak už se mu podařilo s Bravií. A je dost možné, že Apple dříve anebo později zkusí něco podobného, protože jedna věc je prodávat hardware s královskou marží, ale věc úplně jiná je vyklidit kvůli tomu lukrativní trh s obsahem.

A všechno tohle snažení, všechno soutěžení o pozice a o podíl na trhu spojuje jedna jediná věc – nikoho už nezajímá klasické vysílání. Nezajímá výrobce hardware, poskytovatele služeb a ani příslušníky mladší generace. Leda že by se občas rozhodli Českou televizi trochu potrollit a udělat si srandu z jejich tradičních galapořadů.

Česká televize si v nové řadě StarDance udělala srandu z diváků, diváci si teď dělají srandu z České televize.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama