Just Cause 3 – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Just Cause 3 – rozbor hry a nastavení detailů

Just Cause 3 – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 8

Petr Diviš

Petr Diviš

9. 12. 2015 03:00 7

Seznam kapitol

1. Obrovská mapa s velkými nároky 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, AF 4. Vliv nastavení – vyhlazování hran, gamma 5. Vliv nastavení – textury, voda, kvalita objektů
6. Vliv nastavení – stíny, SSAO, rozmazání pohybu 7. Vliv nastavení – odrazy světel, hloubka ostrosti 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr

Just Cause 2 před více než pěti lety přinesl nejen obrovskou herní plochu, ale také velmi pokrokovou grafiku s GPGPU efekty. Pokračuje třetí díl ve stopách svého předchůdce? Poběží vám se sníženými detaily i na slabším hardware? V tomto rozboru se opět podíváme na všechna nastavení a jejich vliv na výkon.

Reklama

Maximální vs. minimální detaily

Hra nemá žádnou volbu, která by nastavovala všechny detaily najednou, tak si dnešní porovnání detailů uděláme stejně jako obvykle u podobných her – formou galerie obrázků ze hry. Na následujících screenshotech uvidíte několik scén, které budou na prvním snímku s maximálním možným nastavením grafiky, a na druhém vždy s detaily minimálními.

Kromě scény 5 probíhal vždy test nejpozději do dvou minut hraní kvůli přetížení paměti na GTX 670. Ještě jsem vždy sledoval, zda vytížení PCI-E nestouplo nad běžný průměr 10 %. Scéna 1 až 4 tedy ukazuje jaký vliv mají samotné detaily s minimálním ovlivněním výkonu kvůli nedostatku VRAM. Naopak scéna 5 byla snímána až po cca půlhodině létání a jízdy po krajině (kdy výkon začne padat).

Jaký vliv na výkon mají maximální a minimální detaily, poznáte z obrázků také. V levém horním rohu najdete OSD nabídku MSI afterburneru, na které je vidět ukazatel fps, vytížení GPU (poslední procenta v první řádce), celkové vytížení CPU a jiné zajímavosti.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – nejrychlejší je kliknout na obrázek kolečkem myši.

scéna 1

První scénu jsem vybral tak, aby byl vidět ještě jednou vliv efektu Nvidia WaveWorks z jiného úhlu – všimněte si v pozadí rozdílů na vlnách. Druhý největší rozdíl je samozřejmě v aktivním nebo neaktivním SSAO.

 minimální detaily -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
minimální detaily -pro zvětšení klikněte-


maximální detaily -pro zvětšení klikněte-

scéna 2

 minimální detaily -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
minimální detaily -pro zvětšení klikněte-


maximální detaily -pro zvětšení klikněte-

scéna 3

 minimální detaily -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
minimální detaily -pro zvětšení klikněte-


maximální detaily -pro zvětšení klikněte-

scéna 4

 minimální detaily -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
minimální detaily -pro zvětšení klikněte-


maximální detaily -pro zvětšení klikněte-

scéna 5

 minimální detaily -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
minimální detaily -pro zvětšení klikněte-


maximální detaily -pro zvětšení klikněte-

V Just Cause 3 je sice velké množství nastavení detailů, ale jak jste mohli vidět, tak větší vliv na výkon má jen několik z nich. Proto celkové snížení detailů přinese jen průměrný nárůst výkonu. Autoři jako minimum doporučují GTX 670. Podle výkonu na minimální detaily by stačila i nějaká slabší grafika. Důležité je minimum 2 GB VRAM, ale i to je hodně na hraně. GTX 670 na svojí kapacitu naráží i při minimálních detailech.

Pokud na minimální detaily zachováte SSAO, obraz vypadá téměř stejně jako na maximální detaily. Překvapením hlavně je, že nelze nějak výrazněji ovlivnit vykreslovací vzdálenost objektů. To by mohlo přinést ještě vyšší nárůst výkonu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama