Just Cause 3: šílená, ale prázdná jízda s technickými problémy | Kapitola 2
Seznam kapitol
Po videoherní adaptaci Šíleného Maxe, která vyšla před několika týdny, se Avalanche Studios konečně naplno pustili do dokončovacích prací na své vlastní hře Just Cause 3. Tu s velkou pompou vydali před několika dny, první hráči z ní však nebyli zrovna moc nadšeni. V této recenzi si povíme, jak na tom Just Cause 3 skutečně je a co jí hráči vyčítají nejvíce.
I pokud jste předchozí dva díly Just Cause 3 nehráli, trailery a početné novinky před vydáním hry vás rozhodně nemohly nechat na pochybách, o co v této hře běží. Odpověď samozřejmě je: „o akci“. To se přitom dozvíte velmi záhy.
Hra vás uvítá mírumilovným pohledem na hlavního hrdinu Rico Rodrigueze, který si na pohodlném křesílku na písečné pláži se skleničkou dobré whisky užívá západ slunce. O tom, že následující dobrodružství nebude zase tak poklidné, svědčí pouze zbraň v druhé ruce hlavního hrdiny a obrovský sloupec kouře, který se vznáší nad hladinou moře před ním.
V druhém okamžiku už jste přímo v akci. A to ne tak ledajaké. Rico Rodriguez se vrací na domovské ostrovy Medici, jimž vládne diktátor Sebastiano Di Ravello. Právě on je Ricův úhlavní nepřítel, ovšem nebude to s ním mít tak jednoduché. Sebastiano Di Ravello má hromadu věrných stoupenců, kteří se se zbraní v ruce nezdráhají velebit režim. Jinými slovy řečeno, Ricovi na každém kroku půjde někdo po krku, což se projeví už v úvodních sekundách hry.
Během nich Rico vezme do ruky své první zbraně a se svým přítelem z dětství se pokusí ochránit zbytek známých. Odtud se pak odvíjí příběh o věrnosti, přátelství a odboji a samozřejmě také o jednom šíleném generálovi, který netouží po ničem menším než je převzetí kontroly nad celou zemí.
Příběh Just Cause 3 není srdceryvný a ani se nepokouší reflektovat současné problémy. Jediné, co tento příběh sleduje, jsou šílené plány hlavního bosse a ještě šílenější způsoby, jak se jim Rico a jeho kumpáni snaží zabránit. To rozhodně není špatně. Ostatně co byste chtěli od příběhu, v němž hlavní hrdina létá obratněji nežli Batman a kosí nepřátele po stovkách?
Snahy našroubovat na šílenou (a místy úsměvnou) hratelnost vážný příběh už tu byly a nedopadly zrovna dobře, vzpomeňme například na Dead Rising 3. Rozhodnutí nechat plynout příběh v odlehčené rovině proto autorům rozhodně nevyčítám. Vadilo mi spíše to, že příběh je spíše tuctový a kromě drobných vtípků docela rychle vyšumí, takže si z něj moc neodnesete. Po pár dnech si na něj dokonce možná ani nevzpomenete, což se bohužel dá tvrdit i o většině misí, respektive o náplni hry.