Assassin's Creed Syndicate - rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 5
Seznam kapitol
Po roce na naše PC přichází pokračování série Assassin's Creed – Syndicate. Je hra stejně náročná a trpí stejnými technickými problémy jako předchozí díl Unity? Na vše se podíváme v dnešním rozboru. Ukážeme si, jaké detaily se vyplatí snížit při nedostatku výkonu a jak ještě hru vylepšit pomocí ovladačů grafické karty.
Kvalita Stínů
Na stíny se podíváme detailněji a věnujeme jim celou stranu. Proč? Protože zabiják výkonu při maximálních detailech byl odhalen! Stíny ve většině her mají vysoký vliv na výkon, ale zde dvě nastavení doslova extrémní. Jednotlivé nastavení stínů a jejich vliv na výkon můžete vidět v následujícím grafu.
Totálním zabijákem výkonu jsou metody z balíku Nvidia GameWorks - PCSS a PCSS Ultra. Stíny PCSS už jsme mohli vidět ve více hrách, v našich rozborech byly k vidění v GTA 5. A v GTA 5 ani z daleka neměly tak vysoké nároky na výkon. Tato metoda změkčuje stíny s rostoucí vzdáleností od předmětu, který je vrhá.
Efekt PCSS je sice pěkný a přidává na kvalitě stínů, ale i na GTX 980 Ti budete bojovat s výkonem, pokud nechcete hrát bez vyhlazování hran. Kromě efektu rozmazání stínů má PCSS vliv i na jejich lepší vykreslovací vzdálenost, takže po jejich aktivaci při pohledu z vyššího místa je uvidíte do větší vzdálenosti, ale stále to není nic, co by v GTA 5 nebylo s výrazně nižším poklesem výkonu - tohle se Ubisoftu opravdu nepovedlo. Na PCSS Ultra už není vhodná žádná dostupná grafická karta.
Jaký mají vliv na běžnou herní situaci jednotlivé nastavení můžete vidět na následujících obrázcích. Náhledové obrázky doporučuji rozkliknout na maximální rozlišení - nejlepší je kliknout na obrázek kolečkem myši.
Kvalita Nízká -pro zvětšení klikněte-
Kvalita Vysoká -pro zvětšení klikněte-
Kvalita PCSS Ultra -pro zvětšení klikněte-