Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon | Kapitola 9

Petr Diviš

Petr Diviš

23. 11. 2015 05:00 46

Seznam kapitol

1. Creation Engine na hranici svých možností 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu 4. Vliv nastavení - vyhlazování, AF, textury 5. Vliv nastavení – Stíny, stopy po střelbě, světla 6. Vliv nastavení – Nvidia Godrays, DoF, SSAO
7. Vliv nastavení – odrazy, déšť, rozmazání pohybu 8. Vliv nastavení – vykreslovací vzdálenost 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Dlouho očekávané pokračování legendární RPG hry Fallout je konečně zde. Příběh čtvrtého dílu se odehrává v okolí post-apokalyptického Bostonu. Jak se povedla grafika nového dílu a jak je na tom s optimalizací si odpovíme v dnešním rozboru. Podíváme se na jednotlivé nastavení detailů a jaké mají vliv na výkon.

Reklama

Maximální vs. minimální detaily

V menu nastavení grafiky vám hra umožní globálně nastavit všechny detaily zároveň. Na výběr je z možností: Ultra, High, Medium a Low. Díky tomu, že se sníží všechny detaily najednou, přinese rozdíl mezi jednotlivými stupni velký nárůst výkonu. Nevýhodou je, že se ořežou i ty detaily, které nesnižují tolik výkon, ale v obraze poznat jsou (například AF).

Jediný detail, který i při ultra profilu zůstává na nastavení High, je Godrays - důvod je vzhledem k jeho náročnosti pochopitelný. Naopak při nastavení Low stále zůstává aktivní nenáročné a téměř neviditelné SSAO. Ke změření detailů maximum vs. minimum využiji profily a ve dvou odlišných scénách se podíváme jak narůstá výkon s jednotlivými stupni detailů.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – nejrychlejší je kliknout na obrázek kolečkem myši.

Scéna 1 – Venkov

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

V první scéně výkon s detaily škáluje krásně a snížením detailů se dostanete na cca 2,3× vyšší průměrný výkon. Tato scéna je ukázka běžné herní scény. Takto vám hra bude škálovat s detaily ve většině hry mimo městské části.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Low:

 Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

 Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-


Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

Scéna 1 – Město

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

V druhé scéně výkon s detaily škáluje podobně a snížením detailů se dostanete na cca 2,5× vyšší průměrný výkon. Tato scéna je ukázka náročnější městské scény. Takto vám hra bude škálovat s detaily ve většině hry co se odehrává ve městě.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Low:

 Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

 Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-


Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

V obou případech můžete vidět, že hra velmi dobře škáluje se snižováním detailů. Na nejnižší nastavení by hru bylo opravdu možné plynule hrát i na výrazně slabších grafických kartách – těch co jsou uvedeny v minimálních požadavcích. Hra pak ale vypadá velice špatně. Největší podíl na tom má deaktivované AF.

Při nastavení o stupeň výše - Medium, je naopak je naopak grafika hry stále použitelná. Stíny už jsou vyhlazeny, je aktivní AF a dohlednost objektů je také vyšší. Přitom nároky jsou stále velice nízké a hra by bez problémů běžela na nějaké grafice typu GTX 660 plynule.

Maximální detaily místy nejspíše přetěžují samotný engine, který už má své nejlepší léta za sebou.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama