Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon | Kapitola 7
Seznam kapitol
Dlouho očekávané pokračování legendární RPG hry Fallout je konečně zde. Příběh čtvrtého dílu se odehrává v okolí post-apokalyptického Bostonu. Jak se povedla grafika nového dílu a jak je na tom s optimalizací si odpovíme v dnešním rozboru. Podíváme se na jednotlivé nastavení detailů a jaké mají vliv na výkon.
Screen Space Reflections
Přidává do hry odrazy okolí na vodní hladinu. Největší vliv na výkon má tedy v případě, že se pohybujete v okolí vodní plochy. V testované scéně byl rozdíl mezi aktivním a neaktivním efektem 63 fps vs. 70 fps.
Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Wetness
Za deštivého počasí simuluje efekt mokrých povrchů. Ačkoliv je vliv na kvalitu obrazu výrazný, vliv na výkon byl v testované scéně na úrovni chyby měření – v obou případech přibližně 60 fps.
Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Rain Occlusion
Co přesně dělá tento efekt, je otázka do diskuze. Já jsem nezaznamenal za deště vliv na výkon nebo kvalitu obrazu. I při deaktivovaném efektu byly vidět kapky deště a jejich efekt dopadu.
Motion Blur
Simulace rozmazání pohybu nemůže chybět v žádné hře. Zde je tento efekt řešen opravdu primitivně. Při opravdu rychlém pohybu (na obrázku pohyb myší doprava) rozmazává pouze okraje obrazu. Jako vždy doporučuji volbu OFF.
Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Lens Flare
Přidává do hry simulaci přesvícení silných světel a jejich odrazů v objektivu. Hra je naštěstí používá jen mírně – pouze u silných světelných zdrojů. Vliv mezi aktivním a neaktivním efektem je 56 fps vs. 58 fps ve scéně, kterou můžete vidět na následujícím obrázku.
Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)