Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon | Kapitola 7

Petr Diviš

Petr Diviš

23. 11. 2015 05:00 46

Seznam kapitol

1. Creation Engine na hranici svých možností 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu 4. Vliv nastavení - vyhlazování, AF, textury 5. Vliv nastavení – Stíny, stopy po střelbě, světla 6. Vliv nastavení – Nvidia Godrays, DoF, SSAO
7. Vliv nastavení – odrazy, déšť, rozmazání pohybu 8. Vliv nastavení – vykreslovací vzdálenost 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Dlouho očekávané pokračování legendární RPG hry Fallout je konečně zde. Příběh čtvrtého dílu se odehrává v okolí post-apokalyptického Bostonu. Jak se povedla grafika nového dílu a jak je na tom s optimalizací si odpovíme v dnešním rozboru. Podíváme se na jednotlivé nastavení detailů a jaké mají vliv na výkon.

Reklama

Screen Space Reflections

Přidává do hry odrazy okolí na vodní hladinu. Největší vliv na výkon má tedy v případě, že se pohybujete v okolí vodní plochy. V testované scéně byl rozdíl mezi aktivním a neaktivním efektem 63 fps vs. 70 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Wetness

Za deštivého počasí simuluje efekt mokrých povrchů. Ačkoliv je vliv na kvalitu obrazu výrazný, vliv na výkon byl v testované scéně na úrovni chyby měření – v obou případech přibližně 60 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Rain Occlusion

Co přesně dělá tento efekt, je otázka do diskuze. Já jsem nezaznamenal za deště vliv na výkon nebo kvalitu obrazu. I při deaktivovaném efektu byly vidět kapky deště a jejich efekt dopadu.

Motion Blur

Simulace rozmazání pohybu nemůže chybět v žádné hře. Zde je tento efekt řešen opravdu primitivně. Při opravdu rychlém pohybu (na obrázku pohyb myší doprava) rozmazává pouze okraje obrazu. Jako vždy doporučuji volbu OFF.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Lens Flare

Přidává do hry simulaci přesvícení silných světel a jejich odrazů v objektivu. Hra je naštěstí používá jen mírně – pouze u silných světelných zdrojů. Vliv mezi aktivním a neaktivním efektem je 56 fps vs. 58 fps ve scéně, kterou můžete vidět na následujícím obrázku.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama