Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon

Fallout 4: rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon | Kapitola 5

Petr Diviš

Petr Diviš

23. 11. 2015 05:00 46

Seznam kapitol

1. Creation Engine na hranici svých možností 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu 4. Vliv nastavení - vyhlazování, AF, textury 5. Vliv nastavení – Stíny, stopy po střelbě, světla 6. Vliv nastavení – Nvidia Godrays, DoF, SSAO
7. Vliv nastavení – odrazy, déšť, rozmazání pohybu 8. Vliv nastavení – vykreslovací vzdálenost 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Dlouho očekávané pokračování legendární RPG hry Fallout je konečně zde. Příběh čtvrtého dílu se odehrává v okolí post-apokalyptického Bostonu. Jak se povedla grafika nového dílu a jak je na tom s optimalizací si odpovíme v dnešním rozboru. Podíváme se na jednotlivé nastavení detailů a jaké mají vliv na výkon.

Reklama

Shadow Quality

Nastavení kvality stínů má, stejně jako v jiných hrách, velký dopad na výkon i kvalitu stínů. Při maximálním nastavení hra používá pěkně vyhlazené stíny z vysokým rozlišením. Při nastavení low se naopak dočkáte nevyhlazených zubatých stínů (naštěstí ne tak hrozných jako v minule testovaných Call of Duty).

Rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením v testované scéně bylo 59 fps vs. 73 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Shadows Distance

Nastavuje maximální vykreslovací vzdálenost stínů. Vliv na výkon je také výrazný, a úplně nejvýraznější je právě v již zmíněných problémových scénách. Nevýhodou je, že snížená vykreslovací vzdálenost stínů na Medium je velmi poznat. Stíny pak mají vykreslovací vzdálenost podobnou té na konzolích. Rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením je běžně 42 fps vs. 52 fps. Ale například ve zmíněné náročné scéně od Heada byl nárůst výkonu výrazně vyšší 41 fps vs. 74 fps.

Bežná scéna:

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Ultra (po najetí myší se zobrazí Medium)

Scéna od Heada:

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Ultra (po najetí myší se zobrazí Medium)

Decal Quantity

Nastavuje počet stop, které po sobě zanechají střely na zdi anebo krvavé cákance na zemi od nepřátel. Při nastavení OFF takové efekty úplně zmizí. Vliv na výkon je na hranici měření.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Ultra (po najetí myší se zobrazí OFF)

Lighting Quality

Detail by měl ovlivňovat kvalitu osvětlení. Ale mně se nikde nepodařilo najít výraznější rozdíl v obraze. Vliv na výkon ve většině scén byl také na úrovni chyby měření. Počet světel v noci také nemění. Podle Nvidia by měl mít vliv na zobrazení postav díky efektu Subsurface Scattering. Mmě se nic podobného zachytit nepovedlo, tak odkážu na porovnání od Nvidie.

V testovací scéně na následujícím obrázku jsem zaznamenal nárůst výkonu z 64 fps na 66 fps. Rozdíl v nasvícení ale žádný.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Ultra (po najetí myší se zobrazí Medium)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama