Fallout 4: Ubylo RPG, přibylo akce, skvělá atmosféra zůstává | Kapitola 2
Seznam kapitol
Báječný svět po jaderné apokalypse se poprvé představil v roce 1997. I když se od prvních dílů změnila série k nepoznání, i po téměř dvaceti letech stále nabízí nezapomenutelné dobrodružství zaplněné radiací, mutanty, bojem o holý život i proměnu rozlehlé mrtvé pustiny v ostrůvky prosperující civilizace.
Hrdina ve spárech zlé vlády
Stejně jako všechny předchozí díly i Fallout 4 sází na retro stylizaci 50. let dvacátého století, kdy všichni budou mít všeho dost a nějaká ta spadlá atomovka jim optimismus z tváře nevymaže. Hrdina se i s rodinou po krátkém úvodu octne na poslední chvíli v podzemním krytu – vaultu, kdy ještě stihne být svědkem dopadu prvních bomb. Po několika peripetiích hrdina vyráží na cestu za ztraceným synem a dobrodružství může začít. Celý vault slouží jako start vlastní příběhové linie a tutoriál v jednom, v průběhu hry se do něj ještě můžete vrátit. Vyplatí se to.
S Pip-boyem na ruce (osobní počítač fungující jako komplexní UI – najdete v něm statistiky postavy, inventář, seznam úkolů, mapu a další nezbytnosti) se hrdina vrací povrch, aby zjistil, že jeho obydlí stále stojí. Grafická podoba, mnohými kritizovaná už v předchozím dílu, se nijak výrazně nezměnila, vybledlé barvy a textury, jejichž rozlišení asi nikoho na zadek neposadí – Fallout ale nikdy nebyl grafickým benchmarkem a do prostředí po jaderné katastrofě jeho „vyblité“ barvy hodí náramně.
Otevřený svět vás nenutí držet se příběhové linie, můžete se klidně pustit na vlastní pěst do systematického průzkumu pustiny a plnit vedlejší questy, na které cestou narazíte. Na první pohled to nemusí být vidět, ale právě lokace a jejich průzkum se od minule výrazně vylepšil. Po pár hodinách už bude mít mapu zaplněnou lokacemi, do kterých můžete dojít po svých (bez nahrávacích obrazovek mezi jednotlivými částmi města) nebo použít rychlé cestování a do již navštívených míst se přesunout instantně. Jednotlivé lokace jsou mnohem lépe rozlišitelné, už nejde o generické a snadno zaměnitelné oblasti, navíc se v nich nacházejí věci, které opravdu potřebujete a využijete. Větší interiéry jsou stále instancované, ale bez problému se v nich orientujete, protože nejsou nijak komplikované. Celkově se jeví herní mapa jako kompaktnější a bez výrazných hluchých míst. Právě průzkum a hledání materiálů jsou vedle nezbytných bojů hlavní náplní vašeho snažení.