Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 2

Petr Diviš

Petr Diviš

12. 11. 2015 03:00 39

Seznam kapitol

1. Black Ops 3 – když 16 GB RAM nestačí 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Nastavení Video – rozlišení, v-sync, FOV 4. Nastavení Advanced – textury, AF, modely, stíny 5. Nastavení Advanced - dynamické stíny, průhlednost
6. Nastavení Advanced - anti-aliasing, AO, rozmazání 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Sérii Call of Duty asi není třeba představovat. Activision nás novými díly zásobuje každý rok a každý rok se také vedou debaty o kvalitách celé série. Nejnovější díl nese název Black Ops 3 a tak se na něj samozřejmě podíváme v našem rozboru. Podíváme se jaké jsou možnosti nastavení, jakou má grafiku a jak se povedla optimalizace výkonu.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
— Operační systém:
Windows 7 64bit
— Procesor: Intel Core i3-530 @ 2,93 GHz nebo AMD Phenom II X4 810 @ 2,60 GHz
— Operační paměť: 6 GB RAM
— Pevný disk: 60 GB volného místa
— Grafická karta: Nvidia GeForce GTX 470 nebo AMD Radeon HD 6970

Oficiální požadavky ke hře jsou uvedeny pouze jedny, a to minimální. Na takové sestavě by měla hra běžet bezproblémů v minimálním nastavení detailů. Jako minimum hra vyžaduje 64bitový systém Windows 7. Nároky na procesor také nejsou vysoké a hře by měl stačit dvou jádrový Intel Core i3-530 nebo pomaleji taktovaný čtyř jádrový AMD Phenom II X4 810. S ohledem na to, jak hra vypadá, mně minimálně 6 GB RAM připadá trochu moc. Paměti jsou ale naštěstí levné a málokdo má v herním PC méně. Požadavky na grafickou kartu jsou také nízké.

Doporučená sestava sice není, ale podle toho, co jsem napsal v úvodní kapitole, je jasné, že na maximální detaily to bude chtít sestavu s hodně pamětí RAM a ideálně grafiku TITAN X s 12 GB VRAM.

Testovací sestava

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Hlavní testovací PC je založeno na starším, ale stále dobrém procesoru Intel Core i7 2600K (Sandy Bridge), který je přetaktován na 4,5 GHz. Šestnáct gigabajtů RAM by mělo s rezervou zajistit, aby testované hry měly dostatek operační paměti. Hry budou instalovány na 1 TB SSD disk, a tak z případných nepřiměřeně dlouhých časů načítání můžeme vinit špatnou optimalizaci a nikoliv pomalý HDD.

Na herní rozbory byla zapůjčena referenční GeForce GTX 980 Ti, která bude sloužit jako referenční grafická karta pro hodnocení grafiky hry a zjištění samotných nároků hry na videopaměť. A také ji využiji k tomu, abych vás informoval o tom, zda si danou hru v plných detailech zahrajete i ve 4K rozlišení (3840× 2160).

Druhá grafika je velice známý a oblíbený model GeForce GTX 670 v přetaktované edici od Gigabyte. Tato grafika svým výkonem pokrývá široké spektrum podobných grafik ( výkon kolem modelů: GTX 760 OC, GTX 770, GTX 960, R9 280, R9 285), a tak bude použita v rozborech pro ukázání vlivu detailů na výkon.

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhá sestava obsahuje procesor AMD FX 8370 přetaktovaný na 4,5 GHz, stejně jako Intel Core i7 2600K. Operační paměti je dnes již standardních 8 GB. Na této sestavě se budou pouze hrát hry a pořizovat případné screenshoty, takže kromě systému je celá paměť dostupná pouze pro hry. Grafická karta je zde Gigabyte Radeon R9 290X WindForce. Hlavním účelem této sestavy je porovnání chování hry na AMD vs. Nvidia grafice.

Na obě sestavy byl nainstalován nejnovější operační systém Windows 10 s podporou DirectX 12, takže obě sestavy jsou již dnes připraveny na budoucí hry. Ale jak jste si mohli přečíst v našem herním mini-testu Windows 10, nový systém se vyplatí používat i na dnešní hry.

Metodika testování a nastavení hry

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Protože rozbory her a nastavení detailů nejsou a nebudou běžným benchmarkováním několika grafik, a protože ne každý efekt se projeví na jakékoliv scéně, bude se vždy testovaná lokace lišit podle detailu a nastavení, které právě zkoušíme. V Call of Duty: Black Ops 3 není možné vytvořit pevný save, ale je možné dohrané mise kdykoliv opakovat. Rozbor detailů jsem tedy v klidu mohl dělat v různých částech hry.

Nastavení detailů grafiky je rozděleno na dvě části. V položce Video nastavujete základní věci jako rozlišení, režim obrazu nebo FOV. V položce Advanced se nastavují samotné detaily hry jako rozlišení textur, stínů a nebo vyhlazování hran. Možnosti nastavení jsou celkem velké a jaké mají vliv na obraz a výkon? Od toho jsou tu naše rozbory.

Dobrou zprávou je, že hra umožňuje změnit detaily během hraní. V testu tedy uvidíte porovnávací obrázky s přesností na pixel u každého nastavitelného detailu. I když hra má velice krvavé nároky na paměť, rozhodl jsem se, že jako testovací grafika poslouží „slabá“ GTX 670 2 GB, protože podobnou grafiku má jistě velké procento z vás. Nastavení detailů, které sloužilo jako referenční, můžete vidět na následujících obrázcích.

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama