Anno 2205: velký skok pro lidstvo (i pro hráče)
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Anno 2205: velký skok pro lidstvo (i pro hráče)

Anno 2205: velký skok pro lidstvo (i pro hráče) | Kapitola 5

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

9. 11. 2015 03:00 13

Seznam kapitol

1. Anno 2205 pod drobnohledem 2. Takto mají vypadat AAA hry 3. Anno 2205 vám umožňuje dělat rychlé změny 4. Co potřebujete k výletu na Měsíc?
5. V budoucnosti je velmi hezky 6. Hardwarové nároky hry 7. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry

V nepříliš vzdálené budoucnosti na Zemi docházejí zdroje a tak je třeba poohlédnout se dál... Společnost Ubisoft na nás tento podzim zaútočila již druhou strategií. Podařilo se jí uspět alespoň v případě budovatelské Anno 2205, nebo se i kolem této hry vytvoří tábory se značně protichůdnými názory? Na to si odpovíme v této recenzi!

Reklama

Na předchozí stránce jsem se zmínila o animacích, takže nezbývá než se podělit o pár slov ohledně grafiky. To nebude zase tak těžké, neboť grafické provedení Anno 2205 je podle mého na vysoké úrovni.

Vedle dostatečného množství animací hře nechybí ani potřebné detaily. Tak například továrny. Každá z nich je pěkně rozpohybovaná a každá má svůj jedinečný sci-fi styl (například na sytě žlutém slunečnicovém poli zalévají létající drony), takže se tu a tam přistihnete, že se pohledem na ně kocháte.

Anno 2205: velký skok pro lidstvo (i pro hráče)
i Zdroj: PCTuning.cz

Anno 2205: velký skok pro lidstvo (i pro hráče)
i Zdroj: PCTuning.cz

Anno 2205: velký skok pro lidstvo (i pro hráče)
i Zdroj: PCTuning.cz

Budovy jsou díky jedinečnému grafickému stylu navíc vcelku jednoduše rozeznatelné, což tvůrcům slouží ke cti. Museli se totiž vejít do mantinelů sci-fi a tudíž se obejít bez pomocných prvků, jako jsou krávy na poli, tahače na parkovišti, letadla na letišti atd.

Jednotlivé budovy jsou od sebe navíc graficky odlišeny podle místa, kde je stavíte. Baráčky na zamrzlé pustině mají podobu stanů, zatímco na klasické zelené pláni vypadají jako sci-fi domečky, které když povýšíte, získáte obrovské high-endové mrakodrapy. Právě tyto detaily do hry vnášejí pocit uvěřitelnosti a právě ony vás budou opravdu bavit. Ostatně co by to bylo za budovatelskou strategii, kdybyste u ní tu a tam nemohli potěšit krásnými výhledy?

Další atmosférou dýchající grafický prvek je střídání dne a noci s čímž jsou spjaty efektivní filtry, odrazy světla a stíny. Zamlžené ráno na ledem pokryté zemi člověka skutečně oslní a nebude k tomu potřebovat ani speciální výhledy, které můžete vyvolat ve zvláštním fotografickém módu.

Když už jsme u těch výhledů, musím zmínit i nedostatky. Autoři pohled na hru uzamkli poměrně blízko u země. Často mi tak chyběla možnost lépe se rozhlédnout, respektive více oddálit dění na mapě. Člověk si sice časem zvykne, ale jen opravdu nerad. A přivítala bych i větší možnost v různých úhlech pohledu a to nejen ve fotografickém módu, ale i během klasického hraní. Možná je to maličkost, ale já si s různými úhly kamer ráda hraju. Nehledě na to, že možnost natočit si kameru libovolně je často velmi pohodlné.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama