Anno 2205: velký skok pro lidstvo (i pro hráče)
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Anno 2205: velký skok pro lidstvo (i pro hráče)

Anno 2205: velký skok pro lidstvo (i pro hráče) | Kapitola 3

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

9. 11. 2015 03:00 13

Seznam kapitol

1. Anno 2205 pod drobnohledem 2. Takto mají vypadat AAA hry 3. Anno 2205 vám umožňuje dělat rychlé změny 4. Co potřebujete k výletu na Měsíc?
5. V budoucnosti je velmi hezky 6. Hardwarové nároky hry 7. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry

V nepříliš vzdálené budoucnosti na Zemi docházejí zdroje a tak je třeba poohlédnout se dál... Společnost Ubisoft na nás tento podzim zaútočila již druhou strategií. Podařilo se jí uspět alespoň v případě budovatelské Anno 2205, nebo se i kolem této hry vytvoří tábory se značně protichůdnými názory? Na to si odpovíme v této recenzi!

Reklama

Anno 2205 je koncipována jako velmi variabilní a jednoduše uchopitelná stavebnice. V průběhu kampaně se vám může docela s přehledem stát, že kvůli změně nastalé situace (například potřeba ovocných džusů na zamrzlé planině) lehce překope vaši původní vizi, v tomto případě vystavět samostatně fungující město na zelené planině. Zatímco v jiných hrách by se z toho mohl stát problém, za nějž bychom tvůrce proklínali, v případě Anno 2205 se jedná o výzvu, kterou budete chtít s velkou chutí splnit.

Hra je totiž vysoce variabilní. Umožňuje vám libovolně přetahovat budovy, či různé moduly, případně je bez zbytečně obrovských penalizací bořit a stavět na jejich místech jiné, nehledě na to, že rozmístění budov je značně benevolentní a ve většině případů nevyžaduje, abyste klíčové stavby umístili přesně na půli cesty (přeprava, komunitní centrum atd.) Je to opravdu hodně osvěžující, i když si dovedu představit, že strategičtí veteráni nad tímto zjednodušením nespokojeně mrmlají.

Veteráni však mohou mrmlat i nad dalšími věcmi, třeba nad chybějícím mikromanagementem. Abychom se dobře pochopili – v pokročilých fázích budete nuceni stavět i poměrně pokročilé řetězce továren. Tak například pro výrobu luxusního jídla budete potřebovat hned tři různé továrny. Pro výrobu konzerv potom rybárnu, v níž vám obsah konzervy vyrobí, a dále také konzervárnu, kde ryby zakonzervují atd.

Jde o to, že pokud je postavíte, stačí zredukovat počet vyrobených jednotek každé z nich (moduly) a následně už velmi pohodlně fungujete. To co se vyrobilo předtím, než jste továrny postavili, se do hry nezapočítává.

Anno 2205: velký skok pro lidstvo (i pro hráče)
i Zdroj: PCTuning.cz

Mně tento přístup nijak nevadil, ba naopak – přišlo mi povznášející, že nemusím řešit maličkosti. Zdali to bude vadit vám, nechám čistě na vašem uvážení, i když připomínám, že ve hře máte stále co dělat – přebíháte z jedné mapy na druhou a často řešíte úkoly vyšší důležitosti. Proto jsem přesvědčená, že kdyby mikromanagement na té nejzákladnější úrovni ve hře byl, hráči by byli přehlceni.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama