Příliš málo, příliš brzy. Zemřel Jan Jirkovský | Kapitola 3
Seznam kapitol
V úterý 27. října zemřel Jan Jirkovský, český indie vývojář, hlavní designér kyberpunkového Dexu, organizátor Game Developers Session a člověk, který stál za trojicí knih Game Industry. Pamatuji si ho jako velice příjemného člověka s výbornými komunikačními schopnostmi, se kterým jsem chtěl na párty k uvedení Dexe, která se odehrála 25. června v klubu Tobaco, ještě pokecat. Nestihl jsem to a myslel jsem si, že se setkáme a pokecáme příště.
Mimo to, že se věnoval propagaci herního vývoje, se Honza sám zabýval také tvorbou her. Začal s tím už za svých studií a věnoval se hlavně hrám klasického či retro střihu. Měl vždy blíž k chaotičtějšímu, ale svobodnému světu indie produkce, které byly sice menší a méně známé, ale dovolují větší experimentování. Seznam her, na kterých spolupracoval mezi lety 2001 – 2009, obsahuje nejen arkádové střílečky, ale i strategie a RPG:
- Crypta (2004) – textové RPG (plnou verzi najdete na plnehry.cz)
- Fantasy GameBook Engine (2004-2007) – nástroj pro tvoření gamebooků
- Not Just Another Fu**ing Space Shooter (2006) – 2D střílečka (http://shooter.kahi.cz)
- Ekolog (2007) – tahová strategie
- Geometry Madness (2007) - arkádovka
- Battle Bottle (2007) - 2D střílečka
Kvalita vyvíjených titulů stále rostla, což potvrdil úspěšným projektem kosmické střílenice Project Ignis (2009).
Tato hra byla na akci Invaze 2009 pořádané časopisem Level a serverem Hrej.cz vyhlášena za nejlepší freeware hru roku.
Jako designér a manažer se také v pražském studiu Marka Rosy podílel na vývoji ambiciózní kosmické těženice / střílenice Miner Wars 2081. Tato hra byla podobná legendární střílečce Descent, která se také odehrávala v dolech v celé Sluneční soustavě, přidala ale možnost destrukce prostředí. Přestože šlo o projekt, který svojí ambiciózností do značné míry překonal schopnost studia dotáhnout ho do opravdu špičkového provedení, stál na počátku celé řady dalších úspěšných projektů Keen Software.