Příliš málo, příliš brzy. Zemřel Jan Jirkovský
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Příliš málo, příliš brzy. Zemřel Jan Jirkovský

Příliš málo, příliš brzy. Zemřel Jan Jirkovský | Kapitola 3

Michal Rybka

Michal Rybka

30. 10. 2015 12:00 27

Seznam kapitol

1. Příliš málo, příliš brzy 2. Vývojář vývojářům 3. Herní tvorba 4. Kyberpunkové RPG Dex

V úterý 27. října zemřel Jan Jirkovský, český indie vývojář, hlavní designér kyberpunkového Dexu, organizátor Game Developers Session a člověk, který stál za trojicí knih Game Industry. Pamatuji si ho jako velice příjemného člověka s výbornými komunikačními schopnostmi, se kterým jsem chtěl na párty k uvedení Dexe, která se odehrála 25. června v klubu Tobaco, ještě pokecat. Nestihl jsem to a myslel jsem si, že se setkáme a pokecáme příště.

Reklama

Mimo to, že se věnoval propagaci herního vývoje, se Honza sám zabýval také tvorbou her. Začal s tím už za svých studií a věnoval se hlavně hrám klasického či retro střihu. Měl vždy blíž k chaotičtějšímu, ale svobodnému světu indie produkce, které byly sice menší a méně známé, ale dovolují větší experimentování. Seznam her, na kterých spolupracoval mezi lety 2001 – 2009, obsahuje nejen arkádové střílečky, ale i strategie a RPG:

  • Crypta (2004) – textové RPG (plnou verzi najdete na plnehry.cz)
  • Fantasy GameBook Engine (2004-2007) – nástroj pro tvoření gamebooků
  • Not Just Another Fu**ing Space Shooter (2006) – 2D střílečka (http://shooter.kahi.cz)
  • Ekolog (2007) – tahová strategie
  • Geometry Madness (2007) - arkádovka
  • Battle Bottle (2007) - 2D střílečka

Kvalita vyvíjených titulů stále rostla, což potvrdil úspěšným projektem kosmické střílenice Project Ignis (2009).

Tato hra byla na akci Invaze 2009 pořádané časopisem Level a serverem Hrej.cz vyhlášena za nejlepší freeware hru roku.

Jako designér a manažer se také v pražském studiu Marka Rosy podílel na vývoji ambiciózní kosmické těženice / střílenice Miner Wars 2081. Tato hra byla podobná legendární střílečce Descent, která se také odehrávala v dolech v celé Sluneční soustavě, přidala ale možnost destrukce prostředí. Přestože šlo o projekt, který svojí ambiciózností do značné míry překonal schopnost studia dotáhnout ho do opravdu špičkového provedení, stál na počátku celé řady dalších úspěšných projektů Keen Software.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama