Microsoft a hardware: Proč nemůžeme mít ty hezké věci?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Microsoft a hardware: Proč nemůžeme mít ty hezké věci?

Microsoft a hardware: Proč nemůžeme mít ty hezké věci? | Kapitola 2

Michal Rybka

Michal Rybka

16. 10. 2015 15:00 16

Seznam kapitol

1. Hardware má každý rád 2. Když se konstruktéři baví... a zákazníci ne 3. Superstůl, co zůstal jen na papíře 4. Xbox One... year later? 5. Developers, developers, developers... 6. Tak co, kdy se dočkáme?

Šestého října Microsoft představil Surface Book, opravdu impozantně vypadající hybrid mezi tabletem a notebookem, který lze úplně překlopit. Je to parádní kousek, nad kterým slintám a moc, moc bych ho chtěl vyzkoušet. Jenomže mám pocit, že to je další z předváděček věcí, které si nakonec u nás stejně nekoupíme.

Reklama

Microsoft má ale u mě škraloup kvůli jedné věci: Často předvádějí báječné mašiny a koncepty, které se nakonec u nás buď neprodávají anebo se z nich stanou pouhé demonstrátory. Předvede nám něco opravdu pěkného, pozve si novináře, nechá je i zbytek světa poslintat si nad konceptem – a pak věc prostě zmizí. Případně nezmizí, v omezeném rozsahu se dá ve světě koupit, ale ne u nás. Je to trochu jako za komunismu, kde jsme se mohli dívat na báječné věci v katalogu od Neckermanna, ale nedalo se to koupit. Anebo jako na striptýz, kde se můžeme podívat, můžeme závidět, ale nemůžeme si sáhnout.

Z katalogu společnosti OTTO GmbH & Co KG z 80. let, via videospielgeschichten.de
i Zdroj: PCTuning.cz
Z katalogu společnosti OTTO GmbH & Co KG z 80. let, via videospielgeschichten.de

Nedotknutelnost představované techniky je přitom dvojího typu. Tou horší je představení konceptu či demonstrátoru, který vypadá báječně, ale nikdy se nedostane do výroby a ani nezávislí výrobci nezačnou podobnou věc vyrábět. Asi nejsmutnějším příkladem, který mě opravdu mrzel, byl koncept Microsoft Surface Multimedia Table (2007). Šlo o koncept stolku s interaktivním povrchem, což vypadalo trochu jako z disneyovského filmu Tron (1982).

Nápad na interaktivní stůl se objevuje skutečně už během osmibitové éry. Ve filmu ho vlastní hlavní záporák, který s jeho pomocí řídí megakorporaci ENCOM a baví se se superinteligentním systémem Master Control Program (MCP). Stůl je masivní, poloprůhledný, ukrývá obrazovku a má dotykový povrch, přes který můžete systém ovládat. Ovládání je poměrně jednoduché, záporák prostě volí v menu, jinak s MCP komunikuje hlasově.

Představte si moje nadšení, když se v roce 2007 objevil Microsoft Surface! (Ne, tehdy se tak neoznačoval tablet, ale interaktivní stůl.) Zařízení se skládalo z počítače a dotykové obrazovky zabudované do stolku. Microsoft oznámil, že ho bude prodávat primárně firemním zákazníkům, což souviselo s nemalou cenou kolem 10000 USD. Stůl dovoloval díky multitouch ovládání snadnou manipulaci s virtuálními objekty i více lidem, což vypadalo doslova úžasně. Jednou z nabízených aplikací byla možnost hrát společenské a hazardní hry, mimochodem se uvažovalo i o tom, že by systém byl nabízen pro kasína.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama