Might & Magic Heroes VII: Ještě jeden tah a jdu spát!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Might & Magic Heroes VII: Ještě jeden tah a jdu spát!

Might & Magic Heroes VII: Ještě jeden tah a jdu spát! | Kapitola 3

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

8. 10. 2015 03:00 30

Seznam kapitol

1. Když se kult rozroste je to vždy sporné 2. Stále se hraje na tahy 3. Šest frakcí, šest různých her 4. Klasický HoMaM mix, až na to rozhraní 5. Grafika jako před deseti lety 6. Shrnutí, závěrečné hodnocení

Might & Magic Heroes VII má být dílem, díky němuž zapomeneme na perfektní třetí díl. Posunutá betaverze hry však naznačila, že zdaleka ne vše bude tak perfektní, jak si tvůrci z Limbic Entertainment představovali. Dočkali jsme se happy endu, nebo i tento díl bude stát na půl cesty s tím, že tvůrci ho budou ladit ještě dlouhé měsíce po vydání?

Reklama

Bojiště jsou rozdělená na čtverce a podobně jako na hlavní mapě se po nich pohybujete tahově. Každá jednotka má určený počet bodů pohybu za kolo a každá k tomu navrch případnou možnost útočného výpadu (dvou, tří..). Cílem je samozřejmě zužitkovat tyhle tahy co nejefektivněji a to vzhledem k prostředí i samotnému nepříteli. V některých levelech se kupříkladu vyplatí nejprve skolit silného léčitele, jindy se zase musíte zaměřit na čaroděje nebo na titána, který vám jednotky drtí jako na běžícím páse.

Might & Magic Heroes VII: Ještě jeden tah a jdu spát!
i Zdroj: PCTuning.cz

Souboje v Might & Magic Heroes VII jsou opět zábavné a hodné celé slavné série. Taktika je propracovaná, takže v pozdějších kolech se opravdu zapotíte. A když už si myslíte, že to všechno máte v malíku, hra před vás postaví docela zajímavý problém, třeba nutnost bránit katapulty uprostřed mapy, aby se k nim nedostali soupeři.

Možností je prostě hromada, obzvláště pokud si uvědomíte, že je ve hře k dispozici hned šest frakcí – čtyři původní a dvě, které si zvolili sami hráči. Těmito frakcemi jsou Holy Empire (Svatá říše), Academy (Akademie), Necropolis (Nekropole), Stronghold (Tvrz), Sylvan (Elfové) a Dungeon (Kobka – Temní Elfové).

Jak je dobrým zvykem série, každé z těchto ras náleží vlastní síly a kouzla a bojové jednotky rozdělené do čtyř tříd podle jejich vzácnosti (a podle toho, kde a kdy je budete moci vyrábět). Síla určuje zaměření hrdiny a možnosti vylepšování jeho schopností včetně několika možných nadstavbových vlastností jako je lepší defensiva či schopnost válčení

Levelování, respektive vylepšování hlavního hrdiny je opět zasazeno do kruhu s výřezy, který je velmi praktický a nabízí možnost přizpůsobit si svého geroje prakticky až na dřeň. Tuto volbu autorům schvaluji, i když grafické provedení mohlo být o něco lepší, nebo spíše výraznější. Člověku chvíli trvá, než se trošku zorientuje, ale důležité je, že zorientovat se dá, takže dobré.

Pokud vás zajímá, jak vylepšování schopností hrdinů probíhá, stačí se dostat na stránku hry, vybrat si příslušnou frakci, hrdinu a nakonec rozdělit body. Ke každé položce pak má i malé vysvětlení, takže přesně víte, na čem se jednotlivé položky podílí a jak spolu souvisí.

Bohužel musím dodat, že v průběhu příběhové kampaně občas začínáte s hrdinou třeba i na úrovni 30, což je jako flusanec do tváře. Vždyť hlavní devizou všech RPG je možnost piplat si svého svěřence prakticky od nuly až po všehoschopného Bivoje.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama