SOMA: do temných hlubin ve sci-fi hororu od mistrů žánru
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek SOMA: do temných hlubin ve sci-fi hororu od mistrů žánru

SOMA: do temných hlubin ve sci-fi hororu od mistrů žánru | Kapitola 3

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

30. 9. 2015 03:00 12

Seznam kapitol

1. Mistři hororou opět v akci 2. Na návštěvě u Alien: Isolation 3. Bubáci z budoucnosti 4. Odvahu najdete u své přítelkyně 5. Svět pod hladinou moře není překrásný 6. Závěrečné shrnutí a hodnocení

Frictional Games, přeborníci v oblasti videoherního děsu a hrůzy, vydali novou hororovou hru. V ní nás trošku netradičně vzali na podmořskou základnu i do černočerných hlubin moře a pokusili se zodpovědět základní existenční otázky. Povedla se jim sázka na neokoukané téma a prostředí, nebo šlápli vedle?

Reklama

Nejspíš se teď ptáte, co by vás asi tak mohlo strašit pod hladinou moře. Inu, je to jednoduché. Jak už jsem nastínila, hra vás vezme do budoucnosti, z čehož lze vytušit povahu nepřátel. Narazíte například na robotické ryby, které zrovna nejsou moc strašidelné, na hrbaté a výrostky porostlé postavy, na chodící roboty a na elektrické lidi.

Električtí lidé nejsou ustáleným výrazem, pojmenovala jsem si je tak sama. Jedná se o postavy, jejichž tělo má světelné body. Tyto postavy se přitom chovají podobně jako Slender Man. To znamená, že se tu a tam nečekaně objeví a pak se přibližují. Pokud jste někdy hráli Sleder Mana (třeba docela povedený Slender: The Arrival), potom jistě moc dobře víte, že v takové chvíli vás spasí jenom překotný útěk. Nedej bože, když se při takovém útěku rychle musíte zmáčknout nějaké tlačítko, třeba pro zavření dveří.

U některých nepřátel pak pomáhá okamžitě přerušit oční kontakt a koukat se například do země (či do zdi). Tento konkrétní případ obrany je podobně infarktový jako zbrklý útěk. Vlastně je často ještě mnohem horší. Dobrovolně se totiž rozhodnete stát namístě a neudělat nic jiného, než před nebezpečím strčit hlavu do písku a prostě se jenom otočit. Přitom moc dobře víte, že toto nebezpečí vám aktuálně dýchá přímo na záda a to na základě toho, že si sami pamatujete, proč jste se otočili, ale také kvůli tomu, že vám to hra dává najevo i chvěním obrazu.

SOMA: do temných hlubin ve sci-fi hororu od mistrů žánru
i Zdroj: PCTuning.cz

SOMA: do temných hlubin ve sci-fi hororu od mistrů žánru
i Zdroj: PCTuning.cz

SOMA: do temných hlubin ve sci-fi hororu od mistrů žánru
i Zdroj: PCTuning.cz

Smrt je zde vyřešena velmi prostě – jakmile se vás nepřítel dotkne, obrazovka potemní a vy se narodíte na tom samém místě, nyní již bez nepřítele. Přitom dojde k rozmazání obrazu a zpomalení pohybu, ovšem zároveň s tím vidíte lépe světélkující nepřátele. Pokud se vás protivník dotkne řekněme počtvrté či popáté, dočkáte se klasického nápisu You Died a loadování na poslední uloženou pozici.

Jelikož hra není kdovíjak obtížná a jelikož se ukládá automaticky, přičemž záchytné body jsou prakticky co minutu cesty, není její náplní nějaká velká výzva, ale jde prostě jen o strašení. A jde jí to opravdu dobře.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama