Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon | Kapitola 9
Seznam kapitol
Dnes se podíváme na hru, která vznikla jako doprovod k filmu Mad Max: Fury Road . Ve hře se můžete těšit na šílené souboje v rezavých vozech a hromady výbuchů. Vypadá hra stejně, nebo podobně jako film? Poběží vám dobře i na slabším počítači? Kde máte ubírat? Pojďme si na všechny tyto otázky odpovědět v našem rozboru.
Vylepšení grafiky přes ovladače VGA
Že nastavení grafiky nemusí končit jen tím, že ve hře nastavíte všechno na maximum, už víte z předchozích rozborů. Grafiku her je možné ještě doladit přes ovladače grafické karty.
Mad Max je v po stránce antialiasingu stejný případ jako Metal Gear Solid V. Hra neumí běžné MSAA, a ani vynucení přes ovladače nebo Nvidia Inspector nepomůže (nicméně máte-li přebytek výkonu, můžete zkusit supersapmling přes DSR či VSR).
Na tomto místě se zkusíme podívat alespoň na to, jak hře pomůže vynucení 16× HQAF.
16× High Quality AF
Dnešní hry, až na výjímky (Watch Dogs), zapínají nějakou úroveň anizotropního filtru, ale ve většině případů není kvalita anizotropního filtrování nastavitelná ve hře tou nejkvalitnější možnou. Jednoduchým nastavením 16× HQAF přes ovladač grafiky si můžete aktivovat nejkvalitnější možný filtr pro všechny hry včetně těch, které AF vůbec nepodporují. Minimálně na grafikách Nvidie bez vyjímek funguje aktivace 16× HQAF bez problémů a v této kapitole si budeme ukazovat, jaký se zvýší kvalita obrazu proti původnímu AF a zaměříme se i na případné rozdíly proti filtraci u AMD...
Pokud jste nikdy AF filtr přes ovladač grafiky neaktivovali, zde máte jednoduchý návod:
Grafické karty Nvidia:
Otevřete ovládací panel a zvolte nabídku: Nastavení 3D > Spravovat nastavení 3D, kde najdete rozličné položky, které lze v nvidia ovladači nastavit. Buď ponechte Globální nastavení (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní), anebo si vyberte v nabídce Nastavení programu přímo profil pro hru Mad Max. Rozdíl je jen v tom, že globální nastavení funguje pak na jakoukoliv hru, kterou pustíte, kdežto nastavení konkrétního programu jen pro vybranou hru či aplikaci. Ve zvolené nabídce se zaměřte na dvě položky: Anizotropní filtrování a Filtrování textur – kvalita. Obě položky pak nastavte podle následujícího obrázku:
Grafické karty AMD:
Postup je podobný. Otevřete ovládací panel a zvolte nabídku: Hraní > Nastavení 3D aplikací, kde najdete rozličné položky, které lze v AMD ovladači nastavit. Zaměřte se pouze na menu pojmenované Filtrování textury a jeho položky nastavte dle následujícího obrázku:
Výsledek se v obou případech bude mírně lišit. AMD i Nvidia filtrují textury odlišnou kvalitou. Ve hře Mad Max jsem ale nepozoroval žádné výrazné rozdíly. Zase se AMD filtrace jeví jako mírně ostřejší a zde bez jakéhokoliv negativního vlivu. Hra má velmi jednoduché a jednobarevné textury písku, kamení a plechů, takže hra při porovnávání kvality AF fitrace není pro grafické karty žádnou výzvou.
A jak se obraz při 16× HQAF změnil proti in-game 16× AF nastavení? Také minimálně. Nastavení 16× AF ve hře opravdu funguje naplno (na rozdíl od GTA 5), a tak při vynucení přes ovladače získáte jen vyšší preciznost samotného filtru, což se v téhle hře ale také nijak viditelně neprojeví.
16x HQAF přes ovladače (po najetí myší se zobrazí 16x AF in-game)
Vliv na výkon byl nízký, 54 fps vs. 56 fps. Pokud si necháváte HQ filtraci vynucenou v ovladačích stále, tak v této hře vám výkon ubírat nebude.