Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon

Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon | Kapitola 7

Petr Diviš

Petr Diviš

29. 9. 2015 06:00 48

Seznam kapitol

1. Šílený Max se šílenou grafikou 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – režim, rozlišení, v-sync 4. Vliv nastavení – AF, geometrie, stíny 5. Vliv nastavení – pohybová neostrost, částice, SSAO
6. Vliv nastavení – odrazy, anti-aliasing, povrch 7. Vliv nastavení – DoF, bloom, heat haze, dekorace 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr

Dnes se podíváme na hru, která vznikla jako doprovod k filmu Mad Max: Fury Road . Ve hře se můžete těšit na šílené souboje v rezavých vozech a hromady výbuchů. Vypadá hra stejně, nebo podobně jako film? Poběží vám dobře i na slabším počítači? Kde máte ubírat? Pojďme si na všechny tyto otázky odpovědět v našem rozboru.

Reklama

Depth of field quality

Ani efekt hloubky ostrosti v dnešní hře nechybí a jako bonus jej nelze ani vypnout. Můžete si zvolit pouze mezi Normal a High. Rozdíl je jen v kvalitě a popravdě na High vypadá opravdu dobře – krásně rozmazává hrany a vypadá reálně. Naopak volba Normal dělá klasický méně povedený DoF, při kterém jsou vidět občas artefakty na hranách objektů. Rozdíl mezi nastaveními je v testované scéně 59 fps vs. 64 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Normal (po najetí myší se zobrazí High)

Volumetric light quality

Nastavuje kvalitu volumetrických světel (například prosvítající paprsky slunce). Rozdíl v obraze je ve většině scén minimální a to platí i o výkonu. Rozdíl v testované scéně byl 51 fps vs. 53 fps.

Snížením tohoto detailu na minimum o nic zajímavého nepřijdete, takže jej v klidu snižte na minimum.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Heat Haze

Tento detail přidává ve dne na obzor tetelení vzduchu nad rozpáleným povrchem. Detail má na výkon minimální vliv (53 fps vs. 54 fps) a tak spíše bude volba záležet na tom, zda chcete mít mírně rozmazaný obraz ve větší vzdálenosti.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Bloom

Efekt, který dnes používá snad každá hra, vytváří simulaci přesvícení obrazu od světlých ploch. Ve hře je používán velmi intezivně a jeho deaktivace je ve většině scén znatelná.

Vliv na výkon má minimální (55 fps vs. 56 fps), takže jej doporučuji vypínat pouze v případě, že se vám tento efekt nelíbí.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Landscape derbis

Poslední detail přidává do scény velké množství trosek a dekorací terénu. Přidává do hry velké množství objektů a tak se dá očekávat, že bude mít vliv spíš na výkon procesoru. Mezi úplným vypnutím a maximálním nastavením je rozdíl pouze 46 fps vs. 48 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama