Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon

Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon | Kapitola 6

Petr Diviš

Petr Diviš

29. 9. 2015 06:00 48

Seznam kapitol

1. Šílený Max se šílenou grafikou 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – režim, rozlišení, v-sync 4. Vliv nastavení – AF, geometrie, stíny 5. Vliv nastavení – pohybová neostrost, částice, SSAO
6. Vliv nastavení – odrazy, anti-aliasing, povrch 7. Vliv nastavení – DoF, bloom, heat haze, dekorace 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr

Dnes se podíváme na hru, která vznikla jako doprovod k filmu Mad Max: Fury Road . Ve hře se můžete těšit na šílené souboje v rezavých vozech a hromady výbuchů. Vypadá hra stejně, nebo podobně jako film? Poběží vám dobře i na slabším počítači? Kde máte ubírat? Pojďme si na všechny tyto otázky odpovědět v našem rozboru.

Reklama

Point light specular

Tento detail přidává k dynamickým světlům odrazy (specular map). Vliv na výkon je na úrovni chyby měření, a vliv na obraz můžete vidět na následujícím obrázku. Tento efekt byl poprvé ve velké míře využíván například ve hře Doom 3, kde měl hlavní roli ve hře světel a stínů.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Anti-aliasing

Vyhlazování hran je v této hře realizováno pouze jako efekt post-processingu. Takové vyhlazování hran má největší efekt na statickém snímku. V pohybu obraz působí téměř stejně jako bez vyhlazování, dochází ke zřetelnému přeskakování pixelů na hranách. Vliv na výkon je minimální: 53 fps vs. 54 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Parallax mapping on terrain

Ani tento detail jení ve hrách žádným nováčkem a běžně se používá k simulaci nerovností povrchu. Při dobrém použití na vhodný povrch dokáže nahradit náročnou tesselaci s displacement mappingem. V této hře je využíván pouze na terénu.  Rozdíl ve výkonu mezi zapnuto a vypnuto je 51 fps vs. 54 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Fog/particle upsampling quality

Grafické nastavení, které podle testování tak nějak neodpovídá svému názvu. Respektive jediného výrazného vlivu na obraz jsem si všiml v místech, kde přes textury prosvítá světlo a je zde viditelný bloom efekt.

Detail má možnosti nastavení na Normal a High. Pří nastavení High je efekt Bloom přesnější a příjemnější na oči. Při nastavení Normal se boom více roztéká a nevypadá pěkně. Rozdíl mezi nastaveními je na úrovni chyby měření 1 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Normal (po najetí myší se zobrazí High)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama