Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon

Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon | Kapitola 4

Petr Diviš

Petr Diviš

29. 9. 2015 06:00 48

Seznam kapitol

1. Šílený Max se šílenou grafikou 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – režim, rozlišení, v-sync 4. Vliv nastavení – AF, geometrie, stíny 5. Vliv nastavení – pohybová neostrost, částice, SSAO
6. Vliv nastavení – odrazy, anti-aliasing, povrch 7. Vliv nastavení – DoF, bloom, heat haze, dekorace 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr

Dnes se podíváme na hru, která vznikla jako doprovod k filmu Mad Max: Fury Road . Ve hře se můžete těšit na šílené souboje v rezavých vozech a hromady výbuchů. Vypadá hra stejně, nebo podobně jako film? Poběží vám dobře i na slabším počítači? Kde máte ubírat? Pojďme si na všechny tyto otázky odpovědět v našem rozboru.

Reklama

Anisotropic texture filtering

Hra umožňuje nastavit přímo ve hře úroveň AF, a to i ve mezistupních které nejsou dostupné v běžném ovládacím panelu grafických karet AMD i Nvidia. Na výběr máte volby: OFF, 2×, 4×, 6×, 8×, 12× a 16×. Vliv na výkon mezi maximem a úplným vypnutím je celkem nízký: 49 fps vs. 52 fps. Vliv na obraz je ale doslova extrémní, takže na AF doporučuji sahat až jako na poslední detail.

Na výřezu můžete krásně vidět, že bez AF jsou textury, zobrazené pod úhlem, nepěkně rozmazané:

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení 16× (po najetí myší se zobrazí OFF)

Geometric detail

Tímto nastavujete kvalitu objektů. Při snížení detailu je vidět doskakování menších modelů. Vliv na obraz je hlavně na rozhlehlých scénách. Geometrie má ale kupodivu i výrazný vliv na výkon grafické karty. V testované scéně byl rozdíl 53 fps vs. 63 fps.

Rozdíly jsou postřehnutelné hlavně v pohybu, na snímcích si můžete všimnout jen nižší kvality modelů v pozadí.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Shadow resolution 

Nastavuje rozlišení stínů. Volby jsou: Normal, High a Very High. Rozdíly v obraze nejsou velké a ve výkonu se také příliš neprojeví. Pouze u složitějších struktur je viditelnější degradace kvality.  Rozdíl mezi Very High a Normal je 58 fps vs. 61 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Number of shadowed lights

Nastavuje počet dynamických světel, které můžou vrhat stíny. Pro test jsem vybral přímo ukázkovou scénu, kde je rozdíl mezi minimílním nastavením a maximem nejlépe vidět. Před postavou je bugina s rozsvícenými světly a scénu osvětluje i měsíc.

Rozdíl mezi maximem a minimem je 52 fps vs. 55 fps. Ve scénách, kde se vyskytuje hodně dynamických světel, může být degradace kvality obrazu značná.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama