Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon

Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon | Kapitola 3

Petr Diviš

Petr Diviš

29. 9. 2015 06:00 48

Seznam kapitol

1. Šílený Max se šílenou grafikou 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – režim, rozlišení, v-sync 4. Vliv nastavení – AF, geometrie, stíny 5. Vliv nastavení – pohybová neostrost, částice, SSAO
6. Vliv nastavení – odrazy, anti-aliasing, povrch 7. Vliv nastavení – DoF, bloom, heat haze, dekorace 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr

Dnes se podíváme na hru, která vznikla jako doprovod k filmu Mad Max: Fury Road . Ve hře se můžete těšit na šílené souboje v rezavých vozech a hromady výbuchů. Vypadá hra stejně, nebo podobně jako film? Poběží vám dobře i na slabším počítači? Kde máte ubírat? Pojďme si na všechny tyto otázky odpovědět v našem rozboru.

Reklama

Presets

Zde si můžete vybrat přednastavené možnosti detailů. Je zde na výběr Normal, High a Very High. Je to sice praktické pro rychlé nastavení detailů, ale tyhle přednastavené režimy mají jeden malý háček. Normal ani zdaleka nenastavuje vše na minimum a i náročné SSAO zůstává aktivní. A obráceně nastavení Very High nenastaví všechny detaily na maximum.

Doporučuji tedy tohle nastavení ignorovat, a nastavit si detaily podle sebe. Tento rozbor vám pomůže vybrat si správné nastavení.

Fullscreen

Zde se nachází volba v jakém režimu okna hra poběží. Na výběr máte nabídku režimů: v okně, v bezrámečkovém okně, nebo přes celou obrazovku.

Rozlišení obrazovky

Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Úsek k testu rozlišení jsem vybral velmi náročný – jízda plná efektů a výbuchů. Běžně vám hra poběží podobně nebo lépe na podobném hardware.

Na sestavě s Intel s grafikou GTX 670 hra škáluje s rozlišením perfektně, a ani v rozlišení 1366 × 768 nenaráží na CPU limit. Hra je krásně plynulá v běžném rozlišení 1920 × 1080 a celkem dobře se hýbe i v 2560 × 1440. Na plné detaily v 1920 × 1080 by mohla dostačovat i slabší GTX 660.

Na sestavě s AMD se je zážitek ještě výrazně lepší.  V nízkém rozlišení 1366 × 768 sestava narazila na limit procesoru. Ten je ale vysokých 123 fps, takže si hru užijete i na výrazně slabších procesorech AMD, než je testovaný FX8370 na 4,5 GHz. Zbytek rozlišení je již v režii Radeonu R9 290X, který se nezadýchá ani v nejvyšším možném rozlišení. Možná by stíhal i 4K, ale to bohužel nevyzkouším, když AMD v režimu VSR neumožňuje toto rozlišení nastavit.

Protože jsem ale slíbil, že si na GeForce GTX 980 Ti budeme ukazovat, zda je testovaná hra použitelná i ve 4K, otestoval jsem Intel sestavu ještě jednou s GTX 980 Ti. Vypadá to následovně:

Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak vidíte, hru Mad Max si na GeForce GTX 980 Ti ve 4K rozlišení zahrajete na plné detaily plynule. Berte v potaz i to, že testujeme referenční GTX 980 Ti, která běží kolem 1100 MHz (kartu limituje chladič a temp target). Nereferenční karty jsou běžně taktovány na frekvencích přes 1300 MHz v boostu s vyšším TDP limitem a nabízejí tak o přibližně 15 až 20 % výkonu více než referenční řešení.

V-Sync

Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.

Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync, záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama