Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků | Kapitola 6

Petr Diviš

Petr Diviš

17. 9. 2015 06:00 61

Seznam kapitol

1. Japonská kvalita v akci 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení - režim, rozlišení, v-sync 4. Vliv nastavení – fps limit, blur, DoF, Modely 5. Vliv nastavení – textury, AF, stíny, světla
6. Vliv nastavení – Post Processing, efekty, AO, oblaka 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Stealth akce Metal Gear Solid se po dlouhé době vrací na PC s podtitulem The Phantom Pain. V dnešním rozboru se tedy podíváme na jednu z nejlepších stealth akcí jakou můžeme na PC najít. Aby jste si hru užili parádně i na slabší počítačích, podíváme se, jaké detaily se vyplatí snížit a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.

Reklama

Post Processing

Kvalita následných úprav obrazu v sobě zahrnuje efekty jako vyhlazování hran (SMAA), Bloom, nebo Space Screen Reflections. Volba má středně velký vliv na kvalitu obrazu (nejznatelnější je asi ten Bloom efekt). Vliv na výkon je ale doslova brutální! V testované scéně byl rozdíl 30 fps vs. 46 fps.

Pokud máte slabou grafickou kartu, doporučuji jako první snížit kvalitu následných úprav obrazu. Pokud chcete zachovat aspoň efekt Bloom, stačí nastavit volbu na Low. Výkon v testované scéně pak byl 41 fps.

Rozdíl mezi maximem a úplným vypnutím můžete vidět na následujícím obrázku:

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Very High (po najetí myší se zobrazí OFF)

Effects

Nastavení ovlivňuje kvalitu částicových efektů - kouře, výbuchy. Celkem zajímavé je, že rozdíly v obraze jsou minimální, ale propady výkonu při výbuchu nebo střelbě jsou výrazně nižší, pokud nastavíte Low. V testované scéně - střelba do trávníku byl rozdíl 26 fps vs. 33 fps.

Vliv na obraz přitom v takové scéně je minimální, jak sami můžete vidět. Takže pokud vám v nějakých akčnějších scénách padá výkon, snižte tento detail, omezíte tím propady výkonu.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Very High (po najetí myší se zobrazí Low)

Ambient Occlusion

Efekt Zastínění okolím (Ambient Occlusion) přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem. Hra využívá pouze méně kvalitní metodu SSAO, modernější HBAO+ zde nenajdeme. Vliv na obraz má ve většině hry velký, ale to samé platí o výkonu. Rozdíl mezi maximálním nastavením a minimálním byl 28,5 fps vs. 34 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Very High (po najetí myší se zobrazí OFF)

Volumetric Clouds

Poslední detail je doslova zbytečný žrout výkonu. Přidává na oblohu složitě generovaná oblaka - tedy alespoň podle propadu výkonu. Pokud chcete ušetřit výkon ve venkovních scénách, doporučuji tento detail vypnout. Místo sledování mraků na obloze raději sledujte nepřátele v terénu. Rozdíl mezi aktivními a neaktivními volumetrickými oblaky byl v testované scéně šílených 32 fps vs. 38 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama