Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků | Kapitola 4

Petr Diviš

Petr Diviš

17. 9. 2015 06:00 61

Seznam kapitol

1. Japonská kvalita v akci 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení - režim, rozlišení, v-sync 4. Vliv nastavení – fps limit, blur, DoF, Modely 5. Vliv nastavení – textury, AF, stíny, světla
6. Vliv nastavení – Post Processing, efekty, AO, oblaka 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Stealth akce Metal Gear Solid se po dlouhé době vrací na PC s podtitulem The Phantom Pain. V dnešním rozboru se tedy podíváme na jednu z nejlepších stealth akcí jakou můžeme na PC najít. Aby jste si hru užili parádně i na slabší počítačích, podíváme se, jaké detaily se vyplatí snížit a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.

Reklama

Frame rate

 Hra má volitelný omezovač fps. Zde jsou volby Auto a 30fps lock. Zámek na 30fps si asi nikdo dobrovolně aktivovat nebude a od Auto by jste asi čekali, že se hra automaticky přizpůsobí na refresh rate vašeho monitoru. Chyba lávky! Testuji na přetaktovaném BenQ GW2320 @ 80Hz a volba Auto omezuje fps na 60!

Naštěstí je možné fps limit odstranit.

Postupujte následovně:

  • Nastavte si požadované detaily ve hře. Jakákoliv další změna detailů resetuje limit na Auto.
  • Ve složce: \Steam\userdata\vaše steam id\287700\local\ najděte a editujte soubor s názvem:
    TPP_GRAPHICS_CONFIG (k editaci použite třeba WordPad)
  • V souboru vyhledejte řetězec: "framerate_control" : "Auto"
  • Ten pak upravte na : "framerate_control" : "Variable"
  • Uložte upravený soubor a je to. Hra pak poběží na limitu vašeho hardware.

Motion Blur

Aktivuje nebo deaktivuje pohybovou neostrost. Vliv na výkon jako u vetšiny her je neznatelný a tak je jen na vás, zda chcete mít v pohybu „filmové“ rozmazání pohybu, nebo raději ostrý obraz (rozmazaný maximálně odezvou LCD displeje).

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení High (po najetí myší se zobrazí OFF)

Depth of Field

Nastavení simulace hloubky ostrosti. Má vliv na obraz hlavně v animacích a docela žere i výkon. Rozdíl mezi zapnutým a vypnutým DoF efektem byl v testované scéně 30,4 fps vs. 34,1 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Enabled (po najetí myší se zobrazí Disabled)

Model Detail

Nastavení ovlivňuje detailnost modelů a také jejich dohlednost. Má vliv hlavně na vzdálené dekorace. Vliv na výkon je minimální. V testované scéně na úrovni chyby měření 31 fps vs. 32 fps. Tento detail se tedy vyplatí snížit až jako poslední.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Very High (po najetí myší se zobrazí Low)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama