Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků | Kapitola 3
Seznam kapitol
Stealth akce Metal Gear Solid se po dlouhé době vrací na PC s podtitulem The Phantom Pain. V dnešním rozboru se tedy podíváme na jednu z nejlepších stealth akcí jakou můžeme na PC najít. Aby jste si hru užili parádně i na slabší počítačích, podíváme se, jaké detaily se vyplatí snížit a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.
Windowed Mode
Zde se nachází volba v jakém režimu okna hra poběží. Na výběr máte nabídku režimů: v okně, v bezrámečkovém okně, nebo přes celou obrazovku.
Rozlišení obrazovky
Vliv rozlišení na hru dopadl tak nějak podle očekávání. Na slabé GTX 750Ti v kombinaci se silným procesorem hra škáluje i do rozlišení 1366 × 768. Na tento test jsem pokaždé deaktivoval fps limit, protože se nejedná po porovnání detailů hry, ale benchmark náročnějšího úseku (nějaká základna v noci). Určitě se nejedná o nejnáročnější úsek, ale je to běžná scéna ze hry – plížení se v noci táborem plným nepřátel.
Na sestavě AMD se už v rozlišení 1920 × 1080 naráží na limit procesoru. Ten je hodně na hraně 60 fps. Výkon ve 4K nelze vyzkoušet, neboť Radeon R9 290X neumožňuje nastavit virtuální rozlišení 3840 × 2160.
Protože jsem ale slíbil, že si na GeForce GTX 980 Ti budeme ukazovat, zda je testovaná hra použitelná i ve 4K, otestoval jsem Intel sestavu ještě jednou s GTX 980 Ti. Ta už na CPU limit naráží i v rozlišení 2560 × 1440, takže ji nemá smysl testovat v 1366 × 768 a místo toho se posuneme o stupeň výše – až do rozlišení 4K:
Jak vidíte, hru Metal Gear Solid V: The Phantom Pain si na GeForce GTX 980 Ti ve 4K rozlišení bez problémů zahrajete na plné detaily. Berte v potaz i to, že testujeme referenční GTX 980 Ti, která běží kolem 1100 MHz (kartu limituje chladič a temp target). Nereferenční karty jsou běžně taktovány na frekvencích přes 130 0MHz v boostu s vyšším TDP limitem a nabízejí tak o přibližně 15 až 20 % výkonu více než referenční řešení.
Display
Pokud máte připojeno více monitorů, zde si můžete zvolit, na jakém se hra bude zobrazovat.
Vertical Sync
Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.
Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync, záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync