Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků | Kapitola 2

Petr Diviš

Petr Diviš

17. 9. 2015 06:00 61

Seznam kapitol

1. Japonská kvalita v akci 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení - režim, rozlišení, v-sync 4. Vliv nastavení – fps limit, blur, DoF, Modely 5. Vliv nastavení – textury, AF, stíny, světla
6. Vliv nastavení – Post Processing, efekty, AO, oblaka 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Stealth akce Metal Gear Solid se po dlouhé době vrací na PC s podtitulem The Phantom Pain. V dnešním rozboru se tedy podíváme na jednu z nejlepších stealth akcí jakou můžeme na PC najít. Aby jste si hru užili parádně i na slabší počítačích, podíváme se, jaké detaily se vyplatí snížit a jaký mají vliv na kvalitu obrazu.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
— Operační systém:
Windows 7 64 bit
— Procesor: Intel Core i5-4460 (3.40GHz)
— Operační paměť: 4 GB RAM
— Pevný disk: 28 GB
— Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 650 (2GB)

Doporučená sestava
— Procesor: Intel Core i7-4790 (3.60GHz)
— Operační paměť: 8 GB RAM
— Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 760

Oficiální požadavky na minimální konfiguraci vypadají zajímavě. Hra vyžaduje silný čtyř jádrový procesor Intel Core i5, ale stačit by měla stará a slabá GeForce GTX650? Jak uvidíte sami, je to docela přesné! Požadavky hry na procesor jsou vysoké, ale grafika na snížené detaily by stačila opravdu slabá. A jak už je dnes samozřejmostí, minimem je 64 bit operační systém Windows 7. Požadavky na AMD hardware uvedeny nejsou.

Doporučená sestava pak obsahuje silnější procesor Core i7, více paměti RAM. Požadavek na grafickou kartu není vysoký a doporučena je obyčejná GeForce GTX 760. I zde můžu potvrdit, že doporučení vcelku odpovídá. Testovaná GTX 670 je sice o něco rychlejší, ale v běžném 1920x1080 běžela většinu času na 60fps limitu i s maximálními detaily.

Testovací sestava

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Hlavní testovací PC je založeno na starším, ale stále dobrém procesoru Intel Core i7 2600K (Sandy Bridge), který je přetaktován na 4,5 GHz. Šestnáct gigabajtů RAM by mělo s rezervou zajistit, aby testované hry měly dostatek operační paměti. Hry budou instalovány na 1 TB SSD disk, a tak z případných nepřiměřeně dlouhých časů načítání můžeme vinit špatnou optimalizaci a nikoliv na pomalý HDD.

Pole grafických karet se zvětšilo. Na herní rozbory byla zapůjčena referenční GeForce GTX 980 Ti, která bude sloužit jako referenční grafická karta pro hodnocení grafiky hry a zjištění samotných nároků hry na videopaměť. A také ji využiji k tomu, abych vás informoval o tom, zda si danou hru v plných detailech zahrajete i ve 4K rozlišení (3840x2160).

Druhá grafika je velice známý a oblíbený model GeForce GTX 670 v přetaktované edici od Gigabyte. Tato grafika svým výkonem pokrývá široké spektrum podobných grafik ( výkon kolem modelů: GTX 760 OC, GTX 770, GTX 960, R9 280, R9 285), a tak bude použita v rozborech pro ukázání vlivu detailů na výkon.

Na dnešní test jsem si ale musel vypůjčit ještě model GeForce GTX 750Ti. Důvod je jednoduchý. I GTX 670 je velmi silná grafika na tuto hru a kvůli 60fps limitu (dá se odstranit, ale pro účely testu nepoužitelně) je tedy nevhodná k testování vlivu detailů na výkon.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhá sestava obsahuje procesor AMD FX 8370 přetaktovaný na 4,5 GHz, stejně jako Intel Core i7 2600K. Operační paměti je dnes již standardních 8 GB. Na této sestavě se budou pouze hrát hry a pořizovat případné screenshoty, takže kromě systému je celá paměť dostupná pouze pro hry. Grafická karta je zde Gigabyte Radeon R9 290X WindForce. Hlavním účelem této sestavy je porovnání chování hry na AMD vs. Nvidia grafice.

Na obě sestavy byl nainstalován nejnovější operační systém Windows 10 s podporou DirectX 12, takže obě sestavy jsou již dnes připraveny na budoucí hry. Ale jak jste si mohli přečíst v našem herním mini-testu Windows 10, nový systém se vyplatí používat i na dnešní hry.

Metodika testování a nastavení hry

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Protože rozbory her a nastavení detailů nejsou a nebudou běžným benchmarkováním několika grafik, a protože ne každý efekt se projeví na jakékoliv scéně, bude se vždy testovaná lokace lišit podle detailu a nastavení, které právě zkoušíme. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain je hra, co má pouze autosave, takže samotné testování probíhalo průběžně během hraní.

Nastavení grafiky je celkem skromné, ale najdete tu vše důležité. Tedy až na jednu položku: Antialiasing. Klasické MSAA vyhlazování hra neumí, obsahuje jen Post Processing metodu SMAA.

Dobrou zprávou je, že hra umožňuje změnit detaily během hraní. V testu tedy uvidíte porovnávací obrázky s přesností na pixel. I když se dnes bude testovat na jedné z nejpomalejších Nvidia grafik, kterou má smysl pořídit si na hry, bylo zvoleno na test rozlišení 2560 × 1440! Důvodem je již zmíněný fps limit. Ten lze sice vypnout na běžné hraní, ale pro test je tato metoda nepoužitelná, protože při změně detailů se nastavení resetuje.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – rozbor nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama