Metal Gear Solid V: Phantom Pain - famózní završení | Kapitola 7
Seznam kapitol
Série akčních her Metal Gear Solid je tu s námi už přes 28 let. Po několika spin-offech i rozčarování jménem Metal Gear Solid V: Ground Zeroes se Hideo Kodžima vrací na scénu se svým magnum opus. Tato hra by měla být zakončením celé MTG série, tedy jakýmsi vyvrcholením všech Kojimových myšlenek. A to ve velkém stylu.
Další velmi důležitou složkou Metal Gear Solid V: The Phantom Pain je péče o mateřskou základnu. Spolek vojáků, do něhož Big Boss patří, má v držení jakousi těžební základnu v karibském moři. Tuto základnu můžete upravovat a vylepšovat, k čemuž vám dopomůže celkem vtipný systém Futon.
Futon je označení pro malý horkovzdušný balón, který můžete připnout na zneškodněného nepřítele (nesmí být mrtvý), na zvířata, dopravní prostředky a dokonce i na zbraně jako jsou střílny (k tomu je ovšem třeba upgradu tohoto zařízení). Horkovzdušný balón vybavení donese na základnu, kde s ním můžete posílit svou obranu a nově získanými lidmi zase svou posádku.
Obojí – jak systém Futon, tak i samotný systém péče o základnu funguje na sto procent. Během misí budete přemýšlet o tom, co vaše základna ještě potřebuje a pak se toho bude chtít zmocnit. Jakmile se pak budete procházet po samotné základně, budete mít dobrý pocit z toho, že jste něco zajímavého vybudovali. Nehledě na to, že mateřská základna se promítá i do online multiplayeru. O tom ale až později.
Zásobování ovšem funguje i obráceně. Hráč si kdykoliv může nechat shodit zásoby, nebo například nové zbraně či vybavení, které si nechá vyrobit na základně výměnou za peníze a další splněné podmínky (například posádka na úrovni 9).
Co se týče základny, všechno je hezky provázané a funguje vcelku logicky. Jedinou nevýhodou je, že na začátku hry se člověk v té bohaté nabídce docela ztrácí. Ale to už je holt daň za bohaté možnosti, nehledě na to, že člověk se nakonec stejně zorientuje, protože tato stránka hry je prostě impresivní.