Metal Gear Solid V: Phantom Pain - famózní završení | Kapitola 6
Seznam kapitol
Série akčních her Metal Gear Solid je tu s námi už přes 28 let. Po několika spin-offech i rozčarování jménem Metal Gear Solid V: Ground Zeroes se Hideo Kodžima vrací na scénu se svým magnum opus. Tato hra by měla být zakončením celé MTG série, tedy jakýmsi vyvrcholením všech Kojimových myšlenek. A to ve velkém stylu.
Do misí se můžete pustit v jakoukoliv denní dobu a s jakýmkoliv vybavením vás napadne. Je samozřejmě velký rozdíl, když základnu přepadnete ve dne či v noci a hratelnost se mění i s různými zbraněmi. Jiné to bude v případě, že v ruce třímáte nůž a kulomet a docela jinak si zahrajete i s kombinací uspávací pistole a brokovnice.
Největší variabilitu však do hry vnášejí různí pomocníci. Pomocníky přibíráte v průběhu hry a může se jednat nejen o vojáky, ale i o němá stvoření. Každý z těchto pomocníků přitom má svoje přednosti a podstatně definuje hratelnost dané mise. Tak například odstřelovač vám může krýt záda z dálky a vy se za jeho pomoci do tábora vkradete pod rouškou noci, pes potom vyčmuchá všechny nepřátelské jednotky nebo dokonce malý robot, který vám pomůže navýšit palebnou sílu.
Pokud teď ohrnujete nos a říkáte si, že žádný tvrďák se přeci nesníží k tomu, aby žadonil o nějaké ulehčení, potom věřte, že Metal Gear Solid V: The Phantom Pain vás v tomto ohledu vyškolí. Ačkoliv je hra v první polovině poměrně jednoduchá, postupně přituhuje a nakonec vás opravdu zmáčkne. Na vině přitom nejsou příliš obtížné mise, respektive dílčí úkoly a ani přesila v podobě vojenských jednotek, nebo jejich vybavení.
Hlavním důvodem jsou vcelku chytří nepřátelé. Protivníky zkrátka neopijete rohlíkem. Sami se dokážou plížit a nadběhnout vám z druhé strany, a pokud k sobě mají parťáka, tak se vzájemně kryjí, nebo používají finty je naběhnutí z druhé strany. Není to sice pravidlo, ale i v tomto směru máte pocit, jako byste hráli proti živým lidem a ne proti cvičeným opicím.
V mnoha nepřátelských táborech se navíc nacházejí slepá místa, kam nedohlédnete se svým dalekohledem a tudíž vojáky, kteří se na nich nachází, neoznačíte. Tito vojáci vás pak mohou překvapit, což může zmařit celou misi. Naštěstí v těchto případech je ve hře k dispozici jakési automatické zpomalení ve stylu bullet-time, v jehož rámci můžete rychle zakročit a nepřítele srazit ručně, nebo pistolí. Vedle toho jsou pak k dispozici klasické prvky pro odvedení pozornosti a pro klasické krytí a to včetně tradiční kartonové krabice.