Jedinečné Zombi se řítí z WiiU na naše PC | Kapitola 4
Seznam kapitol
Zombi je konverze tři roky staré akční hry ZombiU pro konzoli WiiU. Jelikož tato hra zcela bez výhrad využila displej gamepadu WiiU a nabízela i několik dalších zajímavých prvků, mnoho lidí ji označovalo za zlomový titul. Na počítačích ovšem ztrácí jednu ze svých hlavních předností. V dnešní recenzi si odpovíme na to, zdali nás dokáže bavit i bez ní.
Velmi napínavý je i soubojový systém. Kulek je málo, zombie o mnoho víc. Člověk má sice k ruce i kriketovou pálku, jenže když se vám zombie dostanou až na tělo, ani s ní toho moc nezmůžete. Zde totiž nefunguje hbité arkádové vybíjení rychlostí jedna zombie za setinu vteřiny, ale spíše pomalejší tempo, které se více přibližuje realitě.
Pohyb jako takový je navíc docela pomalý a ovládání není z těch nepřesnějších. Než se otočíte, chvíli to trvá (pominu-li situace, kdy použijete tlačítko pro rychlý obrat o 180 stupňů). A rovnou můžete zapomenout i na magnetické zaměřování, které známe z jiných akčních her (třeba i od Ubisoftu).
V tomto konkrétním případě bych ovšem nepřesné ovládání nepřičítala pouze vývojářům. Většinu času jste totiž napjatí jak struny a když se na vás začnou valit zombie, jednoduše zpanikaříte, takže při rozdávání ran nejste úplně přesní.
Nepřesnost a jistá neohrabanost těchto prvků do hry navíc pumpuje ještě více napětí, nehledě na to, že vás společně s level designem přímo nutí k používání dalších věcí. Tak například světlice jsou perfektní k odlákání větší skupiny zombie, což můžete podpořit granáty nebo Molotovy. Nášlapné miny svou práci nejlépe odvedou v úzkých průchodech mezi baráky, no a barikády vám pomohou odolat v případě, že čelíte velké přesile.
Všechny předměty k sebrání, ale i každičkého nepřítele třeba i přes zeď můžete jen tak mimochodem detekovat ručním skenerem, přičemž opět dojde k dočasnému znepřístupnění možnosti se bránit. Skener je hodně podobný tomu z Alien Isolation, i když s tím rozdílem, že jakmile detekujete nepřítele, ten vám z obrazovky nezmizí. Stačí ho prostě jen „načíst“ po vzoru například Far Cry 3. Když k tomu přidáte načtení CCTV rozvodny, tento nepřítel se vám zakreslí i do mapy, což je hlavně v pokročilejších fázích hry docela dobrý pomocník.
Načítání CCTV rozvodny je zde sice představeno jako dobrovolná aktivita, nicméně vzhledem k poměrně malému rozsahu levelů tyto rozvodny jen stěží minete, takže se na to v konečném důsledku ani moc nesoustředíte.